gullgutt08prinsesse11 Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Hei,jeg er 2 gangs og lurer på litt forskjellig. 1. Fødte dere like lenge før/etter termin med begge/alle barna? 2.Begynte fødselen på samme måte? 3.Var de ca like vonde? 4.Hvor lenge varte de forskjellige fødslene,gikk det fortere med nr 2,3 osv? Jeg er så mye mer redd denne gangen,gruer meg helt vannvittig.Og nå nærmer det seg. 12 dager igjen.....
<3tregutter<3 Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Hei du:-) Jeg grua meg også mer til fødsel nr 2 enn jeg gjorde til nr 1..... Ikke så rart kanskje, siden man veit litt mer hva man går til...? For vondt er det jo uansett.... Men når det er sagt, så har jeg altså tre gutter, og min opplevelse er at det har gått lettere og lettere. Jeg skal ikke ha flere nå, men hadde ikke grudd meg om så var tilfelle:-) Skal prøve å svare på spørsmåla dine:-) 1. Både nr 1 og 2 blei født en dag etter termin. Nr 3 kom 10 dager før. 2. Fødsel nr 1 starta med svake og skjeldne rier som stadig blei sterkere. Nr 2 og 3 starta begge med spontan vannavgang uten noe forvarsel og sterke rier med en gang. 3. Fødsel 1 varte veldig lenge og hadde epidural. De to andre fødte jeg uten noen form for smertelindring. Rakk ikke det pga at det tok 2,5 og 2 timer fra begynnelse til slutt. Det var utrolig intenst og veldig vondt den korte stunda det varte, men føler allikevel i ettertid at fødsel nr 1 var mye vondere og verre. Tror det er fordi at jeg da ikke ante noe om hva jeg gikk til, og at det tok veldig lang tid (35 timer). Nå sier du ingenting om hvordan din første fødsel var eller hvor lenge siden det er. Tror nok det er vanlig at den første fødselen er "verst". Nå har kroppen din gjort det før, og da pleier det å gå raskere og greiere:-) Har forresten en anbefaling når det kommer til fødestilling - det gjorde ihvertfall en stor forskjell for meg! Siden førstemann måtte tas med tang og vakuum, måtte jeg i "stolen" med beina i bøyler.... grøsssssss... var det siste jeg ville...... de to neste fødte jeg stående på kne i senga mens jeg støtta/lente meg på sengegavlen, som de hadde reist opp. Det skjedde helt spontant andre gang, og funka kjempebra!!! Så hadde bestemt meg for samme metode til tredjemann:-) Håper det var noe fornuftig lesning her, det går nok kjempefint skal du se!!! Masse lykke til :-))
gullgutt08prinsesse11 Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2011 Min første fødsel var en setefødsel(3 år siden) og varte i 31 timer. siden det var setefødsel så hadde jeg ikke valg, måtte ha epidural og jeg og måtte i fødestolen. Men det rare er at jeg ikke har noe fæle minner fra fødselen, den gikk kjempe fint, men er allikevel livredd nå. Var trøstende med meldingen fra deg:) Tusen tusen takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå