Gå til innhold

Trenger hjelp ang AAP Nav...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på attføring/nå AAP som det heter flere år. og fikk plutselig ny saksbehandler som har bestemt seg for å avslutte mine penger/stoppe de i desember.

Uten at jeg har noe jobb/jeg søker hver dag opptil flere jobber men siden jeg ikke har vært i jobb på flere år er det ikke så lett, men jeg prøver:)

Har de virkelig lov til det? jeg mener hus sier at siden jeg er frisk nå, og det har jeg aldrig sagt til henne, det eneste jeg sa at jeg har sååå lyst å begynne jobbe så da trur hun automatisk at jeg er frisk.

Jeg er ikke syk på den måten men føler at siden hun nå stopper mine penger og jeg ikke har noen jobb det er vel da man kan få tilbakefall...jeg trudde poenget med aap var at først finner man jobb og deretter stopper de pengene.

Hun forstår ikke at jeg faktisk kan få tilbakefall hvis de fortsetter sånn.

Ikke missforstå meg: jeg vil virkelig ut i jobb men jeg må først få en jobb før jeg avslutter alt med aap. er det ikke sånn det skal være? eller kan de bare gjøre som de vil?

er sååå oppgitt og lei meg nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe som tilsier at du kan ha pengene til du får jobb. Du kan ha pengene til du blir i stand til å søke jobb. Om du har sakt du er i stand til det har de vel gjort det de har lov til.

Skrevet

Javel? men er det bedre for dem da at jeg får et tilbakefall og må igjen søke aap isteden at de gir meg litt mere til å søke jobb siden det ikke er sååå lett å komme seg ut i jobb når man ikke har hatt det på flere år.

jeg bare lurer...de må jo forstå at de ikke bare kan stoppe alt som er for det er det som gjør folk syke ,sånn som de holder på.

Jeg blir faktisk nervevrak av å tenke på det og sover dårlig.

hi

Skrevet

Om du er ferdig avklart, dvs at du er vært i de tiltakene som er avtalt, fulgt aktivitetsplanene og nådd målene i dem, funnet ut av restarbeidsevne, osv, så kan de avslutte aap. Du kan da få aap i 3 mnd for å søke jobb, men så er det slutt.

Snakk med saksbehandleren din, og snakk evt også med noen i en interesseorganisasjon for den sykdommen du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...