Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Hjelp! Jeg har to venninner som maler litt i fritiden. Kjempefint for dem. Det gir dem sikkert mye. Men nå prøver de å selge meg bilder. De har begge dårlig råd så de har gått sammen og funnet ut at dette kan de tjene penger på. De liker jo å male også. Men bildene er grusomme. Noe abstrakt på billige lerret. En engel her, en blomst der, noen streker i hjørnet osv. Hun ene legger ut alle bildene på Facebook også. De ser bare ikke selv at bildene er stygge. For de har ikke talent i det hele tatt. Det er slemt å si, men det er sannheten - og det har ingenting med at vi har forskjellig smak. Bildene er bare rare uten noen rød tråd gjennom det hele. Men problemet er at de alltid vil selge. Jeg har faktisk mange tomme vegger også, men sparer til noen litografier jeg liker. Hvordan forklare dem at jeg ikke vil ha deres bilder i hjemmet mitt?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 "Det er ikke din stil, dessverre>" , sier du da:)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg ville sagt "takk, men jeg har allerede planer for veggene så det passer ikke helt inn"
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 hahaha! Huff for en grusom situasjon! Jeg ville nok prøvd å si at bildene ikke er helt den stilen du ser for deg i stua hjemme, men at det sikkert snart vil være noen som liker dem og vil ha dem etterhvert. Du trenger ikke si at de er direkte stygge. Etterhvert skjønner de det forhåpentligvis selv også.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Usj, kjip situasjon. Jeg har til sammenligning en venninne som lager egen musikk til tross for at hun er tonedøv, det er ikke noe morsomt å skulle fortelle venner at man ikke liker det de har laget. Men du kan jo fortelle dem at du sparer til kunst du har ønsket deg lenge og at du derfor ikke vil bruke penger på bildene deres. De vil neppe gi dem til deg gratis, så du slipper å ha dem på veggen.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Kan du ikke bare si at du ikke liker å blande kjøp/salg/venner og bekjente?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Huff, for en kjedelig situasjon. Be de legge bildene ut på epla.no. Når de (sannsynligvis) ser at de ikke får solgt et eneste bilde, vil kanskje sannheten snike seg inn.
Ugl@ Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Smaken er som baken, heldigvis. Nå finnes det jaggu mye stygt og elendig av kjente kunstnere også. Noen klatter her og der, vips er det liksom verdt mangfoldige tusen eller millioner for den del. Særlig hvis kunstneren har had et dramatisk endelikt eller vært en skikkelig eksentriker. Selv liker jeg bilder der jeg faktisk SER hva det skal forestille, det kan godt være litt abstrakt, men jeg må da like formene og fargene. Jeg har selv malt litt tidligere, men ville aldri falt meg inn å selge noe, ikke engang gitt bort i gave. Enda de bildene absolutt fint kunne henges opp og tålte dagens lys, jeg maler landskap, helst vinternetter eller skumring/ daggry. Ingen elg i solnedgang her..hehe Vi fikk et fint abstrakt bilde av min svigerinne, det likte jeg så godt at det fikk plass på stuen. Det var to former som var menneskelige som står i en omfavnelse , hun malte det som et symbol på mannen og jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Spørsmålet var vel ikke om du var en kunstnerspire, Ugla, og flink til å male bilder som så absolutt kan henges på veggen. Eller om du fikk et maleri av svigerinnen din for en tid tilbake. Jeg hadde vært ærlig, fortalt at det ikke var helt min stil, men at de jo kan forsøke å selge det inne på Epla.no
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 Ha ha ha :-) Nå måte jeg le, 21:13, der fikk du sagt det :-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 Huff det der er pinlig. Enkelte mennesker eier ikke selvinnsikt. Si noe sånt som at det ikke er din stil, det får de tåle å høre. Pinlig når folk skal selge deg ting uansett syns jeg. Hadde du likt bildene kjempegodt hadde du sikkert tilbudt deg å betale litt for dem, særlig når du vet at de har dårlig råd. Såpass bør de skjønne, og å prøve å pushe på deg bilder så du skal kjøpe av dårlig samvittighet - det er litt råttent gjort.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #13 Skrevet 12. oktober 2011 Ha,ha,ha. Stakkars deg hi:) den var lei..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #14 Skrevet 12. oktober 2011 Hehe, kjip situasjon det der. Jeg ville sagt at det med kunst er veldig personlig og vanskelig å definere hva man liker og ikke liker. Du vil bare henge opp bilder som du virkelig elsker, og de er ikke riktig din smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå