Gå til innhold

Dagens matinntak... Høres dette ok ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost : to knekkebrød, vann

Mellommåltid : en pære

Lunsj : en skive grovt brød, juice

Middag : sushi

Kveldsmat : litt risgrøt, vann

Har i tillegg drukket et par kopper kaffe.

Ok dagsinntak? Hva bør evt endres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle som spør om dette her inne spiser så utrolig lite. Ser dere det ikke selv eller fisker dere etter "komplimenter" for et lite matinntak.

Tenk selv: Er det du har spist i dag nok for et voksent menneske som skal fungere i kropp, hode og sjel? Er det nok mat?

Skrevet

Seriøst? Er ikke dette nok da? Jeg har ikke gjort stort idag, og med unntak av litt sko-shopping med ungene, har jeg beveget meg rundt kun med bil. Knekkebrødene og brødskiva m/ pålegg utgjør vel ca 500 kcal tilsa men, grøten ca 300 og sushien også endel hundre kalorier.. Mer trengs vel ikke en så lite aktiv dag?

HI

Skrevet

Signerer 20.18.

Men, for å si noe om inntak av mat: Et voksent menneske trenger 1200 kalorier for å holde basalfunksjonene i gang alene, altså hjerne, hjerte, nyrer etc...

Skrevet

Hvor mange kalorier man trenger avhenger av forbrenningen. Forbrenningen avhenger igjen av vekt, høyde, alder, kjønn og aktivitetsnivå.

Er HI f.eks 1.60 høy, 55 kilo og 40 år, er dagsmenyen helt fin. Det står forøvrig ikke hvor mye sushi det er snakk om - kan jo være alt fra 10 biter til 28 + maki etc. Så å uttale seg om energiinntak på bakgrunn av dette innlegget blir håpløst.

Generelt kan jeg si at det er ganske mange kalorier i en sushimiddag.

Står heller ikke hvor mye juice det er snakk om. Kan være alt fra 1 cl til 1 liter. Vær spesifik!

Skrevet

Glemte å tilføye "og har et relativt lavt aktivitetsnivå, forutsatt at vi snakker om en normalt stor sushimiddag, normal mengde juice, grøt og normal mengde pålegg".

Skrevet

En ting med kaloriene - jeg hadde aldri klart meg på så lite, men det er meg. En annen ting er næringsstoff. Det er jo faktisk ingen grønnsaker hele dagen. To frukter, men mangler tre grønnsaker. Det er viktig å dekke behovet for vitaminer og mineraler også!

Skrevet

Du spiser for lite grønsaker og generelt for lite med mindre du er svært liten og sitter på rompa hele dagen.

Skrevet

Regner med du ikke er gravid? I såfall må du tenke på at barnet og du får nok næring og di riktige næringsstoffene!

Skrevet

"di riktige næringsstoffene"

DE. Ikke "di". DE riktige næringsstoffene

Skrevet

Hei:)

Kjapt regnet har du spist ca 11- Max 1200kcal... Det er litt for lite... Ville økt mengden på frokost og lunsj iallefall.. Inn m litt mer grønnsaker:) på kveld trenger man ikke så mye energi så da kan litt grøt være nok... Selv om det ernæringsmessig finnes bedre kvelds alternativ:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...