Gå til innhold

Sykemeldt - far overtar fødselspermisjonen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære deg. Du har da virkelig prøvd LENGE!!! Jeg skal love deg at jeg hadde gått i gulvet for lenge siden, om jeg var i din situasjon. Du er verdens beste mamma for gutten din, og har gjort ditt ytterste, men det finnes grenser for hva en mamma kan klare også. Snart har du kommet deg på beina igjen, og alt vil se lysere ut. Gutten din har det fint med pappa'n sin så lenge. Sender deg en stor klem, og håper du klarer å legge bebreidende tanker og dårlig samvittighet til side!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har gjort en god jobb. Nå må du bare prioritere å sove og sove og sove, ikke noe annet!

Hos oss har vi delt permisjonene 50/50 begge gangene, så her har pappaen overtatt ca rundt 6 mnds alder. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det, og synes ikke du skal ha det heller!!! Det betyr at jeg må kutte ned på ammingen tidligere enn jeg ville gjort ellers, men det bekymrer meg ikke. Synes jeg har gjort en god jobb jeg! :-)

Jeg vet ikke hvordan dere har tenkt å fordele permisjonen. Men hvis jeg kan gi det et godt råd, så ville jeg latt pappaen overta så snart som dere føler dere klare for det, og du ikke lenger er sykemeldt. Det er faktisk terapi å komme tilbake til jobb, sånn at man ikke lenger bare er mamma. Dere kan jo også vurdere tidskonto, så du kan jobbe litt innimellom og du og mannen kan dele på å være hjemme. Kanskje ikke det dere tenker mest på akkurat nå, men kan være verdt å vurdere på lang sikt.

Lykke til videre! Husk at for hver dag som går er dere én dag nærmere at det ordner seg. For det gjør det til slutt, det kan bare ta så utrolig lang tid.

Gjest Madolyn
Skrevet

Tusen takk alle sammen, så mange gode damer her inne på dib altså :) Nå skal jeg straks legge meg, blir godt å sove mens pappaen tar seg godt av Muffin.

Gjest Madolyn
Skrevet

Det verste er å slutte å amme faktisk; uff som jeg savner det allerede :(

Skrevet

hei søte deg, vil bare sende deg en stor og varm klem og hadde jeg bodd nærmere deg, så skulle jeg ha hjulpet deg så godt jeg kunne.

Det kommer til å gå så bra, søvn er så utrolig viktig. Håper du får sove i natt.

Stor klem

Skrevet

Hvil deg og nyt din lille Muffin masse når du får overskudd og energi! Muffin er kjempeheldig som har deg som mamma :) blir imponert over slike mødre som deg!! :) lykke til!

Skrevet

Så flink du er, Madolyn!! Høres veldig lurt ut dette her, for dere alle!

PS- du har ikke vurdert en natt på SPA-hotell eller annen egenpleie/ egentid-luksus?? Det hadde du fortjent altså :D

Skrevet

Huff, jeg føler med deg, snufs!

Men du er IKKE en dårlig mor, du er jo så flink som tar i mot hjelp, og som gjør det som er best for både deg og barnet! Det krever mot og styrke, og du skal være stolt, fornøyd og glad! Også fordi du er åpen om dette!! :)

Skjønner at du savner ammingen, det gjorde jeg også, i starten! Nå koser vi oss like mye med flasken, og savner ikke ammingen i det hele tatt ;)

Lykke til! :)

Skrevet

signerer løvemamman og lykkelig og glad!

viktigste er en mamma med overskudd, mme funker supert og pappa`n er priviligert som får ta del i hverdagen han også (selv om det ikke akkurat er den mest ønskelige situasjonen for deg akkurat nå..) vær glad du kan få hvile og nyt å se pappa og sønn knytte bånd <3

og ei natt på spa/ hotell/ besøk høres ut som en vidunderlig bra ting:D

lykke til og hold ut!! det blir bedre!

klem

Gjest Madolyn
Skrevet

Ja i natt sov jeg fra 2130 til 0730 med kun noen få oppvåkninger her og der; har ikke sovet mer enn 4 timer sammenhengende på over 6 måneder, så det var utrulig deilig!! Går og gjesper mye på dagene nå, men holder sovinga til natta for ikke å snu døgnet.

Og Muffin aksepterer flaske fra pappa på natta, var jo såå redd for at det kom til å bli ramaskrik, men det funker! :D Ja, har bestilt frisørtime med hodebunnsmassasje til uka, gleeder meg :) Og så har mannen min lovet meg massasje ila helga <3

Muffin virker mer fornøyd enn noengang, så han har nok vært litt preget av sliten mamma selv.

Tusen takk for alle gode ord, dette er noe jeg skammer meg litt over, så det er kun et fåtall som vet at jeg er sykemeldt. Leser om flere som har det på samme måten, og gjerne enda verre, og de det går utover er mor og barn, så vær en god mor og få hjelp :)

Skrevet

Se der ja:)) Søvn gjør underverker;) Gi det noen flere netter til med søvn, så skal du se ting blir litt "lysere";) Supert at du får litt egentid, det er alfa omega. Kos dere :))

Skrevet

så deilig! hurra!! godt å høre:)

vel undt!!!!

- og det er absolutt ingenting å skamme seg over, er nok endel som har det tøft men som ikke sier noe. er flott at du sier ifra og deler erfaringe og følelser med andre. god trøst i å vite at man ikke er alene!

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Og Madolyn så bra pappaen skal ta over styringen litt da!

Jeg hadde det akkurat som deg, var helt utslitt. Jeg var alenemor da så jeg dro på mødrehjem et par uker for å få hodet over vannet igjen. Det er trist det er et så tabubelagt tema. For det er en styrke å be om hjelp når man ikke mestrer alt slik man trodde. Du har vel som meg skyhøye forventninger til deg selv og da blir fallhøyden stor.

Sov masse nå. Kom deg til hektene igjen muffin lider ingen nød :)Ta deg et glass vin og hopp i seng og bli der lenge!

Skrevet

Hei kjære kjære deg:)

Har hatt en følelse noen dager at ikke alt har vært som det skal hos deg. Har tenkt at enten har dere reist bort eller at du kanskje sliter litt ekstra....

Leste innlegget ditt og gråt for deg. men jeg må bare si jeg bøyer meg i respekt og ydmykhet for den fantastiske jobben du har gjort med Muffin, og ikke minst for din ærlighet og åpenhet. Du er et stort forbilde for mange.....og det kan man jo forstå når du har fått alle disse svarene du har fått. Mange har hatt lignede opplevelser.

Når har det jo vært mange ting hos deg da, og dette har jo vi fått et lite innblikk i som har fulgt deg her inne. Men ejg tror en del ligger i denne Flink pike mentaliteten vi er vokst opp med og som samfunnet krever av oss. Som mange sier, det er et tabu område å ta opp at man sliter og har problemer......

Selv fikk jeg en knekk få uker etter at vi kom hjem fra sykehuset etter et to mnd. opphold der. Var en liten enkel neseforkjølelse på Ole Kristian som utløste dette. Jeg sto i tre dager og netter og våket over han og telte respirasjonen hans. Var redd han skulle slutte og puste rett og slett.

Tok kontakt med helsestasjon, lege der tok kontakt med spedbarnsteamet i kommunen, måtte vente litt før jeg kom inn. Og da hadde det verste angsten gitt seg hos meg, men hadde det fortsatt vært et problem var dette et fantastisk godt tilbud. Og lederen der sa at det hadde blitt såpass lang ventetid for heldigvis så tok flere og flere kontakt når de fikk problemer og ikke ble sittende inne alen med alle disse vonde tankene.

Jeg fikk også noe og sove på, pappa tok nattestell, jeg puttet ørepropper i ørene og fikk sove!!!!! Dette reddet mitt sinn. Gikk også en kort periode på medisiner for min panikkangst.

Leser i en anen råd her at du tror Muffin blir deres eneste barn, det sier iallfall meg noe om hvor tøft du har hatt det og har det nå......

Så sov jente, sov:) Med verdens beste samvittighet og du og dine to kjære vil få et annet liv etter dette:) Når du har kommet deg over kneika, innsett at det er ok og slippe til andre, og ikke minst når du har fått sovet ut litt og kjenner kreften kommer tilbake og gleden:)

Vi her inne er stolte av og "kjenne" deg, bøyer oss i støvet for den fantastiske jobben du har gjort:) Og gleder oss til og høre mer fra deg i fremtiden når ting er litt bedre for dere alle:)

Mange millioner varme klemmer fra oss i Drammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...