Gå til innhold

ang utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man er 23år har man krav på utdanning da? det vil si første året på vidregående. jeg fullførte aldri. og har lyst til å gjør det. og noen som vet hvordan jeg eventuelt skal gå fram? hvor skal jeg hendvende meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer fullførte allmennfag, men strøk i noen fag, og fikk dermed ikke vitnemål. Han forsøkte senere å søke seg inn på en yrkesfaglig retning, men havnet da bakerst i søkekøen fordi han allerede hadde brukt opp sine videregående år. Og voksenopplæring har man rett til etter fylte 25 år. Det vil vel si at om du ikke har brukt de årene du har krav på til videregående opplæring, og er under 25 år, så kan du søke vanlig videregående opplæring. Eller? Skal ikke si noe for sikkert altså...

Finn ut hva slags videregående du ønsker å gå, og så kontakter du rådgiver ved skolen du ønsker å gå på. Så tenker jeg du får den hjelpen du trenger :)

Skrevet

tusen takk. skal kontakte rådgiver på skolen og kanskje høre litt med nav oxo. tror ikke jeg har brukt de opp så er 23 og alene mamma til to snart. så rundt den tiden skolen begynner til høsten igjen er det slutt på foreldrepenger. da må jeg nesten gjør noe.

hilsen hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...