Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 hvor tidlig merket dere at barnet deres nok var litt mer enn bare litt hyper?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Ikke fått noe diagnose enda, men er i utredning nå. Jeg har alltid hatt følelsen av at barnet var unormalt aktiv, selv om mange sa neida barnet roer seg..helt normalt... Men jeg lot ikke tanken fly bort fordi jeg så en enorm rastløshet i barnet og at barnet aldri gikk men sprang, skiftet aktivitet hele tiden, og klarte og klarer fremdeles ikke leke alene. Hvorfor lurer du?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 fordi jeg synes min er litt vel rastløs, blir fort sinna, har aldri sovet godt, listen er lang. Dessuten har jeg en niese som har ADHD og hun har en gutt som også har ADHD, vet ikke om det er arvelig, har ikke satt meg inn i det og heller ikke spurt henne, kom bare til å tenke på det om når dere merket at det kanskje var noe mere enn hyperaktivitet.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Sjekk denne nettsiden www.npif.no Kanskje lurt å teste barnet? Vår gutt var 4 år da vi begynte å be om hjelp fra PPT/BUP. Han var 4 1/2 da vi testet ham. Nå har vi kuttet ut gluten. Og for en forandring Etter bare noen dager merket vi stor forskjell. Nå er nesten alle adhd symptomene borte og han er en rolig avbalansert gutt.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Jo ADHD er ganske så arvelig. Vi har flere i vår familie som har det. Ellers så er jo det å ha problemer med å sove veldig vanlig blant adhd barn, eller ikke problemer når de første sover men rastløsheten ved å sovne. Hilsen første anonym.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Nå har ikke min noen diagnose, men har "visst" siden 2års alderen at det var "noe" der... Har vært til utredning, men hn er for ordentlig på skolen enda. Men har fått beskjed om at problemene på skolen gjerne kan komme litt oppover i trinna, når utfordringene blir større
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 min er så liten enda at jeg ikke tror de vil teste enda, men er liksom noe i bakhodet mitt som sier at kanskje han er litt VEL hyper og kanskje det blir til mere senere, derfor jeg lurte litt på når/ved hvilken alder dere ble litt mistenksomme.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Få de på ADHD medesin eller opprett egene klasser og SFO for disse barna. La normale barn få slippe reddseln for neste utbrudd. Farlig uberegnlige råtasser, som ikke har noe i en vanlig klasse/SFO. å gjøre
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 ja der fikk du sagt det, DET løser sikkert alt, godt at du ville komme med dine saklige synspunkter 20.32, det var jo akkurat DET jeg spurte om! Hi
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 Mhm, en perfekt holdning som vitner om uvitenhet. HI - jeg har et barn med asperger syndrom, så det er litt annerledes enn adhd. Men likevel litt likt føler jeg. Sønnen min har alltid vært ekstremt aktiv, allerede da han var baby. Når jeg traff andre foreldre med babyer kunne de andre babyene ligge ved siden av hverandre - mitt barn måtte ligge på en armlengdes avstand, for armer og bein vifta hele tida! Og i det tempo har det bare fortsatt, han er 8 år nå. Er vi ute og går tur, så løper han rundt, klatrer der det klatres kan etc. Gå i byen er et mareritt, så det gjør vi bare hvis vi må.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 20.32 Du er bare DUM og veldig stygg! Hvor har du det fra at ADHD er noe som gjør barn så spesielle?? Putte "de" barna i egen klasse??? Vel nå har ikke datteren min fått noe diagnose enda, men hun eier ikke tempramang og er veldig snill med andre barn, hun er bare veldig rastløs og slitter mye med konsentrasjon. Håper virkelig ikke dine barn får slik holdninger som deg. tragisk!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #13 Skrevet 12. oktober 2011 Mistenkte det fra før 6 mnd alderen, fra han var 6mnd har jeg ikke vært i tvil egentlig Helt fra fødsel har han vært et krevende barn, svært aktiv og veldig tidlig ute motorisk. På 6 uker kontroll kunne han ligge på magen og "løfte" seg og å holde hode, han snudde seg rundt før han var 3 mnd., krøyp når han var 5 mnd. bla. Har adhd selv og han er en tro kopi av meg på så mange måter at det nesten er skummelt. Nå er han 6 og har påbegynnt utredning, men "alle" (skole, sfo, ppt osv) regner dette mer som en formalitet! Hehe, han er et lærebok eksempel på et barn med adhd, just som sin mor. Heldigvis fungerer han særdeles godt sosialt og på de kognitive prøvene skårer han i topp 5 % skiktet, så her håper vi at han kan slippe medisinering frem til han er gammel nok til å ha et ord med i laget selv. At de gode kognetive evnene skal veie opp for uroen og konstrasjons vansker rett og slett. Han har lopper i blodet og blir bare kalt svingstangen på skolen
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #14 Skrevet 12. oktober 2011 What??? Mitt barn har ALDRI utbrudd og fungerer særdeles bra sosialt! Både i klasserom sit. og på SFO. HAr du truffet et barn med ADHD, har du bare truffet et barn med ADHD. Skremmende at mødre kan ha sånne holdninger!!!! Og sønnen min trenger alldeles ikke medisiner. Farlig og uberegnelig??? Han har aldri skaddet noen, aldri vært i slosskamp, derimot er han skolens mest populære gutt som alle vil leke med!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #15 Skrevet 12. oktober 2011 22.00 her Er sååå ENIG med deg 22.03. Har akkurat en slik datter, veldig populær og blid jente som alle liker. Ble skikkelig provosert av den uvitende anonym her. For et menneske som har slike holdninger, håper hun ikke jobber med barn!!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #16 Skrevet 12. oktober 2011 22.03 her, jeg går så langt at jeg sier at jeg håper at hun ikke har barn!!! Tenk om de holdningene smitter over til hennes barn, som igjen skal gå gjennom hele livet med fordommer mot våre barn... Blir helt matt av at folk kan være så kunnkapsløse og fordommsfulle...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #17 Skrevet 12. oktober 2011 hm høres litt ut som min. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Som sagt, så er min veldig liten enda, så det blir vel bare å holde et øye med utviklingen og kanskje være litt obs på det siden det ligger i familien. Hvordan sov gutten din da han var liten? Min har siden nyfødt ikke sovet nesten noe i løpet av dagen, full fart fra morgen til kveld.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #18 Skrevet 12. oktober 2011 Tenkte det samme 22.03. Rett og slett ufyselig å si noe slikt. Men dessverre så får vel barna hennes slike holdninger om hu har de selv...høres jo nesten ut som hun pratet om en egen "rase"...kvalmende!! 22.00 her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå