Anna Nym :o) Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Våre barn på 5 og 8 år har stadig venner på besøk. De leker stort sett på romma sine og roter mye. Når barna mine skal rydde etter at gjestene har dratt kan de vere vanskelige å å til da de( spesielt minste) mener at det er gjestene som har rota. Jeg ønsker å be gjestene, spesielt de som er her ofte, om å hjelpe litt til med rydding før de går. Skulle også ønske andre foreldre gjorde det med mine barn. Kanskje de etterhvert kan bli flinkere til å rydde etter hver lek? Jeg er ikke streng eller tvinger noen, ber de bare fint om å hjelpe til. Mannen min mener jeg er urimelig her og at dette kan føre til at ingen vil komme på besøk til oss. Hvasynes dere? Hvordan gjør dere dette?
serin@ Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Urimelig? Og vil ikke ungene komme på besøk pga det så lurer jeg på hva slags oppdragelse ift ryddingen disse barna har fått hjemme?? Her er det en selvfølge at alle hjelper til å rydde, er jo ikke rettferdig at min sønn skal rydde etter 4 gutter! Om de er på tur ut for å leke eller jeg vet at det nærmer seg middag eller innetid så sjekker jeg at de har ryddet, har de ikke det så får de pent rydde opp etter seg, alle sammen! Stikker gjerne innomm rommet hans når han har venner på besøk og minner om at det må ryddes av alle før gjestene går, så dette vet alle vennene ti 6 åringen min nå og stort sett husker de på det selv Og det er stort sett her de liker best og være, uansett om det betyr rydding Synes mannen din virker sær...og unormalt redd for at barna deres ikke skal ha venner....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå