Anna Nym :o) Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Har en diskusjon med min mann angående besøk av andre barn og rydding. Vi har to barn på 5 og 8 år som stadig har besøk. Når gjestene drar ser romma til barna bomba ut og de (spesielt minste) vil ikke rydde da de mener det er gjestene som har rota. Det er selvsagt alle som har rota. Jeg mener at det er helt greit å be barna som er på besøk om å hjelpe til med litt rydding før de går. Spesielt de som er her ofte. Skulle ønske at andre foreldre oppfordrer mine barn til det samme når de er på besøk. Kanskje de etterhvert vil bli flinkere til å rydde etterhvert? Mannen min mener dette er urimelig og kan føre til at ingen gidder å komme hit på besøk. Må legge til at jeg ikke er streng og tvinger gjesten til å rydde, men ber de om å hjelpe til. Hva synes dere? Hva gjør dere?
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Her praktiserer vi samma opplegg som deg, barna har ikke vondt av å hjelpe til med rydding, de har vært med og rota de også!
lille sprelle Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 hehe - her er det faktisk motsatt! Jentungen på 3,5 år har akkurat fått seg venninne tvers over gata. Snupp kan rote noe helt forferdelig på egenhånd og være ganske flink til å prøve å snike seg unna ryddingen, men når hun er på besøk hos venninnen, da rydder hun som en helt! Det samme gjør denne andre jenta når hun er på besøk hos oss! La dette vare evig! Forøvrig synes jeg det er greit at man rydder når man har vært med på å rote. MEN jeg anbefaler sterkt at du gjør det sammen med dem slik at det ikke blir et ankepunkt ifht om de får besøk. Du kan jo ev. ta det opp med de andre foreldrene slik at dere har lik praksis!
Snuppa! Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Her må alle hjelpe til å rydde før de går. Er vanlig hos de datteren min er på besøk hos også. Ville ikke likt at mine barn hadde vært på besøk hos andre uten å rydde, er 6 år.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Samme her. Ungene rydder sammen før besøket drar, og våre barn rydder før de drar når de har vært på besøk. 6åring forøvrig.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Her er det de tre eldste som har venner med hjem foreløpig, de er 9, 7 og 4 år. Dersom de roter mye, må vennene også være med rydde. Vi har stue opp som de kommer rett opp i etter å ha vært på rommene nede, så når de kommer opp spør jeg bare "Hvordan ser det ut på rommet nå da?". Ofte trengs ikke mer, de snur litt slukøret i trappen (både min(e) unge® og vennen(e)) og går ned igjen for å rydde uten at jeg må be dem om det. De skjønner jo hva som kommer ;-)
**¤¤** Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Her rydder vennene til barna mine. Vi bor veldig trangt, så hvis de skal leke med noe annet så må de rydde det de har lekt med først. Synes det er en fin vane å ha med seg senere i voksenlivet. Lære barna mine også å rydde etter seg når de er borte. Mange voksne (ivhertfall en av mine venner) tror at de er dronning eller noe sånt. Gidder aldri å rydde etter seg selv eller ta sitt eget initiativ. Forventer alltid å bli vartet opp. Enda den personen har vært hos meg mange ganger (omtrent hver helg), så ja, og lære barna og rydde når de er borte hos andre er en fin egenskap å ha med seg senere i livet.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Her er det kun barna i huset som rydder. Men jeg hjelper ofte til, og om det er ekstra rotete, kan jeg si: Nei, fysj, skal vi rydde alt det her, trenger vi en is etterpå, eller: Hvis dere rydder, setter jeg på klesvask samtidig, og så spiller vi kort etterpå (eller noe annet som er morsomt). Da går ryddingen som en lek
Libido- Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Her hjelper alle til å rydde før de drar. Har ikke opplevd annet. Foreldrene som henter/er med bruker som regel å inistere på at barna skal rydde. Av og til husjer jeg de bare ut døren, andre ganger er det veldig fint at man tar det sammen. Er de her alene ber jeg de alltid rydde opp før de begynner med noe annet / avslutter leken. Og jeg håper andre gjør det samme med mine barn. Synes det er viktig at man lærer barna at man også må rydde når man er borte på besøk. Om ikke vil de vel gå bananas når de er hos andre ;-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå