Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg er kanskje litt i overkant hysterisk når det gjelder mat og hygiene, og det får jeg høre av og til også.. Jeg liker best å lage mat selv, og vasker for eksempel salat veldig nøye før jeg kutter den opp. Er det bare jeg som er sånn, eller er det faktisk noen helsemessige årsaker til at salat skal vaskes nøye? Er det strengere for gravide? Hadde vært fint om jeg kunne slå i bordet med noen fakta...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Salat skal selvfølgelig vaskes VELDIG nøye, da jord faktisk er noe av det verste man kan få i seg (Er faktisk verre å få jord i et sår enn å bli bitt av katt) Mange bakterier man kan bli syk av med andre ord, så nei, du er ikke hysterisk
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Men hvordan vasker dere salaten? Vasker dere ting i plast også, som agurk og paprika? Og pirrende får jeg aldri vaska ordentlig, virker som det gror jord i den! Hvordan gjør dere det?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg vasker hvert enkelt salatblad, og også agurk og paprika. Mener du purre? Sliter litt med den, det virker faktisk som det er jord inni ja!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Vasker alle grønnsaker, også de i plast. Vasket ett og ett salatblad. Skjærer et snitt på siden i purren, drar delene fra hverandre og vasker alt godt inni.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Mente purre ja... Autocorrect altså... Men takk for tips jenter:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå