Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Skjønner ikke poenget med hverken innlegg 1 eller 2. Jeg kunne ønske jeg skulle vært jødisk, men da messiansk jøde selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Beklager å måtte skuffe deg 18:44. Det er en jøde her Klem fra jøden
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg er og jøde. Ikke så mye i tro, men i blod. Klem til deg!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Hvorfor skjønner du ikke innlegget mitt? Jeg er jo jødisk selv (HI). Derfor jeg spør.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Hva er problemet? (Innlegger nr. 2)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Har ikke noe til overs for folk som skjærer i kjønnsorganene til barna sine. Er man jødisk og IKKE driver med den barbariske skikken så er det greit, ellers syns jeg rett og slett det er noe styggedom.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Muslimer skjærer jo også i kjønnsorganet til guttebarn, men det tør du vel ikke si noe om14.29! Da er man jo rasist her inne.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #11 Skrevet 13. oktober 2011 Liker ikke muslimer heller jeg da, men ikke bare fordi de skjærer i barna sine. Er ikke rasist. Driter i hva slags hudfarge man har, bare man oppfører seg skikkelig.
Behnari Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Omskjæring på menn er for at de skal få det bedre, i motsetning til noen kulturers omskjæring av kvinner - de skal få det værre. Det er en god grunn til at de omskjærer menn, vel å merke i varmere land.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #13 Skrevet 14. oktober 2011 Hvor kommer du fra Behnari? Det er tydelig at du ikke vet så mye om konsekvensen av mannlig omskjæring iallefall. Har ei venninne her på bim med en omskjært mann, så kan jo få henne til å fortelle deg om problemene de har hatt i samlivet. Kan jo si det jeg husker: Det er 20 000 nervetråder i forhuden som blir borte, i mange tilfeller blir strengen bak penis klemt av og fjernet og mange menn blir impotente pga ufølsomhet. Ikke fortell meg at dette er for at menn skal ha det bedre, det er bare tull. At mennesker tror at de vet bedre enn evolusjonen gjør meg matt, og det er akkurat derfor jeg HATER enkelte religioner. Rituell eller religiøs omskjæring har ALDRI noe godt for seg, eneste jeg kan være enig i er medisinsk omskjæring, men dette er sjeldent nødvendig da kremer og manuell strekking ofte er bra nok.
Behnari Skrevet 14. oktober 2011 #14 Skrevet 14. oktober 2011 Det hører vel mer til unntakene at omskjæring ender med impotens, at det er vanlig er jo ikke tilfelle. Hvor jeg er i fra? Jeg snakker bare litt generelt om forskjellen på mannlig vs kvinnelig omskjæring. Det med at mannen skal ha det bedre, er med tanke på hygiene og mindre fare for infeksjoner. Det er også mye større sjanse for å ikke bli smittet med HIV hvis du har sex med en smittet hvis du er omskjært. Så jo, det er jo et pluss for mannen. Personlig har jeg en mann med "alt inntakt" og har ingen sterk mening om mannlig omskjæring. Men en god diskusjon er interessant.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #15 Skrevet 14. oktober 2011 Min mann er også omskjært, han er ikke jøde da. Men han har ikke hatt noen problemer med dette. Det er mye rensligere og han har mye mer følighet i penis.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #16 Skrevet 14. oktober 2011 Om du hadde lest litt om dette så hadde du sett at faren for infeksjoner er mye større ved omskjæring enn for en mann med forhud. Jeg snakket ikke om impotens, selv om dette skjer i STOR grad, jeg snakker om når det blir tatt for mye hud, slik at det blir for stramt ved ereksjon, hudbroer, innsnevret urinrør, sårhet og ikke minst (Ved omskjæring som barn) grusomme overgrep. Om du noen gang har sett en video der et lite barn blir omskjært så hadde du ikke sagt det var bra. At folk frivillig omskjærer seg som vokse har ikke jeg noe med, men den frastøtende skikken til jøder, hvor små gutter blir omskjært som småbarn vil jeg gjøre alt for å kjempe imot. Det er faktisk bevist at folk har både mindre OG større sjans for hiv smitte ved omskjæring. Studier viser to forskjellige ting, så det er ikke et argument. Også interessant at usa, det eneste siviliserte landet i verden hvor omskjæring er mest utbredt er også hvor det er høyest andel hiv smittede (Igjen i siviliserte land) Mange hevder man får kreft av forhud, likevel har usa og Norge lik andel menn med kreft i penis. Hvert år dør over hundre guttebarn på amerikanske sykehus på grunn av omskjæring. Skal du fortsette å si at dette er bra?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #17 Skrevet 14. oktober 2011 Mannen mister over 20 000 nervetråder, så mer følsomt er det ikke. Det som kan føles ut som mer følsomhet er avskjærte nervetråder som akkurat nå er overaktive, etter en stund vil faresignalene til kroppen slutte når huden på penis blir tykkere for å beskytte området som egentlig skal bli beskyttet av hud. Da vil følsomheten gå ned betraktelig. (Noen sier så mye om 70%) Så lenge mannen vasker seg er det heller ikke mer renslig.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #18 Skrevet 14. oktober 2011 til deg med nervetråder: Hva skjer når penis blir omskåret? Etter omskjæring dannes det etter hvert et hudlag som skal beskytte penishodet når forhuden er borte. Lenge trodde vi at dette gjorde penis mindre følsom, men nye studier tyder på at dette ikke er riktig. Mange mener det er mer renslig å være omskåret. Enkelte kvinner synes også det er mer erotisk å se en omskåret penis. Det er egentlig ingen store ulemper med å ha den omskåret. Men forhuden er en viktig del av mannens forplantningssystem. I USA er det derfor blitt en trend at man heller skal ta godt vare på forhuden enn å fjerne den, men fremdeles er rundt 60 prosent av amerikanske menn omskåret. Kilde: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1946709
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #19 Skrevet 14. oktober 2011 Alle dere som bedømmer en omskåret penis er bare sjalue kjerringer som ønsker seg en ren og fin omskåret penis, men får aldri det til fordi rene peniser vil ha rene muser og det har dere ikke ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #20 Skrevet 14. oktober 2011 denne må dere få med dere fra nrk: 4. Kan man ha for mye forhud? Ja, faktisk. Og det kan også være problematisk. Det kan for eksempel være vanskelig å bruke kondom. Den vil være veldig utsatt for å rulle av. Disse mennene kan også oppleve at følsomheten ved samleie er veldig redusert siden penishodet hele tiden er dekket av hud. Hvem er det som har redusert følelse nå?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #21 Skrevet 14. oktober 2011 23:48... Idiot. Mannen min er omskåret og på grunn av dette måtte vi avstå fra sex i ca. to år mens han måtte "strekke" huden manuelt for i det hele tatt å kunne opprettholde en ereksjon. Legene hadde skåret av for mye hud, slik at det blødde om han ble hard.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #22 Skrevet 14. oktober 2011 23:51 Ja, hvor ofte skjer det da? Du kan jo lese deg opp på hvor mange tusen menn som har nedsatt følelse pga omskjæring, mot de som har redusert følelse pga for mye forhud. Tror du vil finne at tallet for omskjærte er myye høyere. Kjenner jeg blir helt matt og skremt av hvor lite opplyste norske kvinner er. Trodde det var et amerikansk fenomen.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #23 Skrevet 14. oktober 2011 23:44 Tror ikke nrk er stedet for seriøs penisstudier. Penis BLIR mindre følsom, det sier seg selv. Det er 20 000 nervetråder i forhuden. Du kan jo også komme med dette argumentet til menn som har fått ny forhud. Absolutt alle melder om en mer følsom penis når den tykke huden på penishodet forsvinner. Du kan jo tenke deg selv hvor ufølsom klitoris hadde blitt om den ikke var beskyttet og dermed konstant gnidde mot stoff. Kroppen danner selvfølgelig et tykt hudlag for å beskytte og dermed gjøre mindre følsomt. http://www.circumcision.org/studies.htm
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #24 Skrevet 14. oktober 2011 Du har jo ikke peiling, 17.43. Du vet at det er stor overvekt av omskårede menn kontra ikke omskåret? USA, store deler av Asia, Afrika, Latin-Amerika osv praktiserer omskjæring på menn. Det er ikke slik at de aller fleste av disse sliter med ettervirkninger av operasjonen. Min mann er omskåret og har aldri hatt problemer. Renslig er det også. Min ex var ikke omskåret, og jeg fikk stadig vekk soppinfeksjoner av han. Han var aldri helt ren og luktfri selv om han vasket seg. Dessuten er en omskåret penis mye mer estetisk å se på en en med forhud.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #25 Skrevet 15. oktober 2011 Nei, 75-80% av verdens mannlige befolkning er IKKE omskåret. I usa går nå også tallet ned, da omskjæring er barbarisk. At du fikk soppinfektsjoner av en grisete eks betyr ikke at menn generelt er møkkete med forhud. Deg om det, jeg personlig syns hud er mer sexy enn arr. Dessuten er jeg ikke interessert i penisen når den er slapp uansett (Som er den eneste tiden hvor man kan virkelig se at det er forhud der)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå