Gå til innhold

Libido- er du jødisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden du bygger kjøkken med to kjøleskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man være jøde for det???? Vi har 2 kjøleskap og et kjølerom....Og er ren spikka normenn

Skrevet

Man kan jo være nordmann og jøde! Man behøver ikke å være jøde av den grunn, men det er naturlig å anta det.

Skrevet

Jeg har også to kjøleskap, og når vi bygger om kjøkkenet skal jeg har koketopp med 6 plater og to komfyrer.

Jeg er langt ifra jøde, men har fire barn og elsker be hele storfamilien, venner o.l. på besøk, og da trenger man slikt på kjøkkenet ;)

Hvorfor har jøder to kjøleskap forresten?

Skrevet

Trenger ikke være jødisk pga to kjøleskap men hvis et par med en unge begynner å snakke om to kjøleskap, to komfyrer, to oppvaskmaskiner, to kjøkkenøyer og dobbelt sett kopper og kar, ja da begynner til og med jeg å tenke at dem bare må være jøder som overholder sin kosher ;)

Skrevet

De har ikke bare to kjøleskap, de skal helst ha to komfyrer, forskjellige gryter osv. også. Det har noe med kosher-reglene å gjøre, melk/melkeprodukter skal ikke blandes med kjøtt. Aller best er to kjøkken, men det lar seg sjelden gjøre like godt som to kjøleskap og to kokeplater, samt egne gryter.

Skrevet

Kosher: holde melk og kjøtt 100%adskilt. Aldri bruke fløtesaus på biffen, for å ta kortversjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...