Gå til innhold

Ingen som feirer jul hjemme hos seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vi gjort de siste 3 årene og jeg syns det er mye bedre enn å drive å stresse rundt i jula. Og jeg vil skape mine egene tradisjoner og vil at barna skal huske hvor koselig det var og feire jul hjemme .

Det er noe eget å våkne opp i egen seng på julaften.

Vi feiret aldri julaften borte når jeg var barn, var alltid hjemme og det var så koselig :)

Andre som feirer jul hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi feiret jula alene sist år, jeg og min kjære. Da var jeg sprekkeferdig og verpeklar, så jeg følte ikke for å dra noe sted. Året før hadde vi hele hurven hos oss. Første gang jeg har gjort det, og det var kjempekos. Vi vet ikke enda hva vi skal i år, siden det er første året vi er en familie. Kanskje blir vi hjemme, og så tar vi heller julebesøkene i romjula så besteforeldre og oldeforeldre får feiret litt jul med gutten vår. Har ikke helt bestemt oss, men jeg tror jeg har lyst til å være her hjemme.

Skrevet

Bruker å feire jul hos mormoren min. Gjort det de fleste år og er liksom det som er jul for meg. Våkner alltid i egen seng for det ettersom hun bor nærme og synes ikke det er stress. Nå som jeg er forlova på nytt kommer vi nok til å feire jul annenhvert år med hans og min familie. Synes det er ekstra kos å feire med flere familiemedlemmer. Mulig vi begynner å feire jul hjemme og heller invitere familien til oss ettehvert, men det har vi ikke plass til ennå. Tror nok det blir sånn ettehvert for jeg synes julen er SÅ koselig og har ingen problem med å være verten:)

Skrevet

Vi feirer også jul hjemme. har fartet litt tidligere fordi det har vært så tamt å feire alene, men nå har vi strax 3 barn så da gidder vi ikke reise noen plass. men alle i familien får komme til oss om de vil da. i år blir vi faktisk 12 stykk som skal feire. Mye bedre å være hjemme ja. Deilig å våkne i egen seng og stå opp å se julemorgen i pysjen med barna i sofaen :)

Skrevet

Vi skal det i år :D Resten av livet mitt har jeg feiret hjemme hos mamma og pappa, men nå har vi første jula i nytt hus:-) Også syns jeg det var noe drit i fjor, da vi måtte "drasse" med oss så mye gaver til lillegutt hjem, så det er like greit å feire hjemme så vi slipper det mtp de andre nesten ikke får gaver haha nå høres jeg litt teit ut ja:)

Skrevet

Jeg har vokst opp med å feire jul hjemme, koseligste dagen i året!

Vi feirer jul hjemme hvert eneste år, men har åpent hus for storfamilien da så vi blir gjerne en hel gjeng. Har vært alt fra 13 til 21 rundt bordet her på julaften.

Har fire unger og kunne ikke tenke meg å reise noe sted, jøjemeg for en pakkehaug å dra meg seg ;)

Skrevet

Vi bor i en liten leilighet og har de årene vi har vært sammen (7) feiret borte. Han har familie et stykke unna og vi har fremdeles sittet i pysjen med dyne i sofaen med julestrømpe og sett julemorgen. Uansett om vi er hos min eller hans familie. Når vi har feiret hos min familie sover vi over fra lille julaften til første juledag selv om vi bor nærme. Men når vi flytter i hus eller større leilighet skal vi begynne å ha jula her, så kan de komme de som vil :)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Åååå..jeg gleder meg til å feire jul hjemme! Elsker å kokkelere og styre, men jeg liker å være maaange på julaften. Og det er det ikke plass til i leiligheten vår på 56 kvm. Sånn som det er nå så bytter vi på hvor vi feirer jul. Vi har begge skilte foreldre, de med hver sine partnere igjen, så det er nok av steder å velge i. Det er heller ikke mer en 10 min biltur til noen av besteforeldrene (våre foreldre) eller oldeforeldre, vi bor alle i samme lille by :) Så vi sover aldri borte i julen.

Men når vi får eget hus, da skal vi be alle hjem til oss. Det gleder vi oss veldig til! For selv om det går fint å "rullere" på julefeiringen, så har verken jeg eller samboer feiret jul med begge foreldre samtidig siden vi var 2 år.

Skrevet

Det viktigste er å være sammen med sine kjære.

Vi feirer jul hjemme hos oss selv hvert 4. år. Vi lar det gå på rundgang blant besteforeldre, svoger/svigerinne.

Skrevet

Vi feirer jul hjemme, det har vi gjort siden 2006

De som har lyst kan komme å feire med oss, vi rikker oss ikke av flekken ;-)

Skrevet

Jo, hvert år. Det har vi gjort i mange år siden vi er en STOR familie;) Men vi inviterer alle de i nærmeste familie som har lyst til å komme...Vi er de eneste i familien som har god plass til alle..

Skrevet

Vi har feiret jul hjemme siden vi fikk barn. Elsker det!

Skrevet

Ja, vi har feire jul hjemme så lenge vi har hatt barn.

Skrevet

Vi har 2 barn og har aldri feiret jul her hjemme, kun hos mor eller svigers.

Men i år skal vi feire første gang her hjemme og får besøk av den ene familien, blir nok veldig greit, ikke noe stress og ungene kan legge seg i egne senger.

Men må innrømme at det å lage maten og alt det der blir uvant...har jo alltid kommer til dekket bord og nå er det jo vi som skal være verter.:)

Skrevet

Vi begynner med det i år, og har tenkt å gjøre det hvert år fremover. Har gitt beskjed til slekta om at slik blir det nå, og de som vil komme er hjertelig velkommen.

Vi reiser gjerne bort de andre dagene i jula men ikke på julaften, da skal vi skape våre egne tradisjoner fremover. Gleder meg! :)

Skrevet

Ja, feirer hjemme og samme i år. Vi har plass til alle som vil komme, men bare min familie kommer. Familien til min kjære vil feire med sin svigerfamilie så da blir det aldri at de kommer til oss.

Skrevet

Gubben min er hjemme bare annenhver jul, og når han er hjemme er det superdeilig å være hjemme hos oss selv og bare slappe av, bare vår lille familie på tre. Når han er på jobb i jula har Solstrålen og jeg pleid å være hos min mor, der det gjerne er 11-12 stykker rundt bordet og med alle de gavene syns jeg bare det blir stress.. Så derfor vurderer vi om vi skal holde oss hjemme bare vi to i år, lage livretten til Soltrålen(pinnekjøtt) og bare koooose oss med oppakking av gaver og tv-titting! :)

Men ingenting er bestemt enda, og det er jo enda leeeenge til jul..eller ikke! :)

Det eneste som er kjedelig er at jeg må jobbe 9-12 på julaften.. Hater butikkåpent på julaften, kunne heller ha jobbet hele påsken, istedet for 24.desember!

Skrevet

Vi har feiret hjemme de 4 siste årene, og kommer til å fortsette med det. Med 5 barn orker vi ikke reise avgårde noen plass. De som vil kan komme og feire med oss.

Skrevet

De årene jeg var alene med Guttongen feiret vi sammen med mamma, og min mormor så lenge hun levde. Men etter at jeg fant meg en gubbe å dele huslån med har vi feiret hjemme. Guttongen er alltid her, mens mannens to er her annenhver jul. Og de som vil kan komme å feire med oss, så mamma kommer nok hit i år. Kunne virkelig ikke fallt meg inn å tilbringe selveste julaften med svigerfamilien. Ikke fordi de ikke er trivelige folk, men de har ikke vett på tradisjoner (les: de feirer ikke like hardbarka som meg), de spiser fisk på julaften og de er over 20 stk med stot og smått og det blir rett og slett for mange å ta hensyn til og vente på.

Gleder meg til rolig hjemmejul med folk og fe på vår måte.

Skrevet

Jeg synes det er så koselig å feire med storfamilien, og gleder meg hvert år til å resie på besøk til forldrene eller svigerforeldrene mine. Vi har annethvert år hos hver familie, og på tross av at vi nå er trebarnsforeldre, gleder vi oss fortsatt til å reise "hjem" til barndomshjemmene våre. Jeg sier ikke at det blir slik alltid, men foreløpig stortrives vi med det.

Skrevet

Vi feirer julaften hjemme. Da får vi egne tradisjoner og kos som de kan føre videre. Jeg synes også det er stress å drasse med seg gaver rundt!

1 eller 2 juledag drar vi over til vestlandet til fam.

Dette passer best for oss!

Skrevet

Joda feierer ca hver tredje jul hjemme, siden vi ikke har så stor plass enda til mange gjester. I fjor feira vi hos sviger, året før hjemme hos oss med min søster og bror som gjester, mamma og pappa var offshore den jula ( mamma vant gjestetur til pappas rigg i jula), min andre bror feire med sin svigerfamilie.

Et par år før feira vi jul i vårt andre hus som er mye større ( vi leier ut nå), så da hadde vi stappfult hus med familie ( vi var vel 15stk), men med store stue, en diger spisestue, mye sitteplasser osv var ikke det noe problem.

I år blir det hos mine foreldre, de har mer plass. Synes ikke det er noe stress, er vi hos svigers så har både ungene og vi egne rom vi bruker fast der. Hos mine så bor vi 10min kjøring unna, heller ikke noe stress. Ungene pleier å sover over siden det blir seint.

Fordelen er at vi slipper stress med julemat, får sove lenge siden besteforeldrene tar ungene og i det hele tatt. Luksus! Så vi er mer enn gjerne julegjester. Billig er det også..hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...