Alessi med 2 fine gutter Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg var hos legen i dag på vanlig svangerskapskontroll. Leverte urinprøve til laboratoriet og gikk innom dem da jeg var ferdig hos legen. Blodtrykket mitt var bra, men jeg hadde utslag på +4 i urinen. Har hatt mye hodepine i det siste (glemte å si det til legen). Lab dama sa (etter å ha ringt inn til legen) at hun skal dyrke urinen, og jeg skal ringe tilbake i morgen. Har jeg grunn til å være urolig? Er 38+6i dag. Takknemlig for svar
Håper_og_tror Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Hei:) sa hun at det var proteiner det var utslag på? Utflod inneholder bakterier så hvis det ble med litt av det i prøven så kan utslaget være feil. Derfor de sender den inn til dyrkning. Ville ikke bekymret meg enda hvis jeg var deg. Ring dem i morgen så får du høre svaret på dyrkningen. Legen vil ta tak idet dersom hun mistenker svangerskapsforgiftning. Blodtrykket var jo bra:) hodepine kan tyde på lav hb ( blodprosent). Da er det isåfall lurt åta jerntilskudd:)
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2011 Ok, takk for svar Fikk jo ikke snakket m legen etter at jeg fikk resultatet. Litt overbekymret sånn på slutten Får bare vente til i morgen, ja
palomino Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Hei! Jeg var hos legen i går og hadde utslag på 3+ i urinen. Det som var snakk om for meg var at det er Lecocytter... Eller hva det heter... Det har som regel ikke med proteiner å gjøre. Men forurensning av urinen. Ved f.eks utflod eller UVI.... så du behøver sikker ikke å bekymre deg... Jeg har hatt utslag på L i hele svangerskapet og de har ikke gjort noe med det, siden alt annet er normalt...
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2011 Takk, palomino ) Det var nok det det var. Ringte og fikk resultatet i dag, og det var negativt. Resepsjonisten som ga meg resultatet kunne selvfølgelig ingenting om dette, så jeg fikk ikke svar på HVA som var negativt... (skulle spurt om alt dette i går, men tror jeg er litt i ammetåke allerede, hehe).
Blondie Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 så bra at noen av dere allerede har spurt omd ette for jeg kom akkurat fra legen og hadde litt proteiner i urinen og skal levere ny urinprøve på mandag for å følge med. stoler på at de følger opp som de skal. jeg har også hatt utslag i hele svangerskapet og gått på noen antibiotika kurer men aldri fått beskjed om at det er noe annet. er 38 uker nå og lille gutt er aktiv, så vi får holde hverandre oppdatert etter flere svar.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2011 Så lenge blodtrykket er bra, skal det jo ikke være noen overhengende fare for svangerskapsforgiftning. Men man blir jo bekymret likevel
palomino Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 så bra ta jeg kunne gi deg et brukbart svar. Man skal være litt bekymret, tror det er en del av det å være mamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå