Gå til innhold

Tips om god stekepanne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte ny stekepanne når vi kjøpte induksjonsovn for to år siden. Kosta over 1000 kr, men er fullstendig utslitt nå. Hadde et slags teflonbelegg men nå svir alt seg. Panna har aldri vært i oppvaskmaskin, det er kun brukt plast og treredskaper i og ellers pent behandla. Så nå lurer vi på om det virkelig er slik at vi bør legge mye penger i en ny steikepanne, eller kan vi faktisk forvente samme kvalitet om vi betaler en brøkdel? Kjøper jo heller en ny i halvåret til 200 enn å kjøpe en ny annethvert år til 1200.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den forrige vi handla var coop-merke og den var veldig bra. Huska ikke prisen.Har flere coop-panner og er veldig fornøyd. De andre pannen våre er nowo, kjøpt på Christiania glasmagasin. Fornøyd med alle. Har en stor og en liten stekepanne i nowo og en dyp med lokk fra coop nå. Og vi har induksjon :)

Skrevet

Kjøp noe som heter GreenPan. Skikkelig kvalitetsvare!

De er heelt fantastiske. De koster visst litt, men holder, blir hurtig varmet opp, og tåler en enorm varme. Sjekk på google. :-)

Skrevet

Greenpan har jeg hatt! Kjempegode første 2 mnder. Så ble de dårligere og dårligere.

Nå har jeg kastet mine to grennpan til fordel for IKEA 365. Denne er faktisk mye bedre! Prismessig er den også mye bedre.

Jeg hadde faktisk vært med glad for IKEA pannen i gave enn de dyrere.

Skrevet

jeg har jamie oliver stekepanne, ganske fornøyd med den

Skrevet

Haha, nå tenkte jeg nesten: "Har jeg skrevet dette..? Har samboeren min vært her?" For det er som om vi kunne skrevet det selv. Men vår panne er ikke like gammel. Så nå er jeg litt desperat etter en GOD,ordentlig stekepanne.

Skrevet

Jamie Olivers er kanongod, kan ta av håndtaket og settes i stekeovn

Skrevet

Hehe, 19:04, jeg blir alvorlig bekymret dersom du heter Thor ;-) (siden jeg virkelig håper gubben har annet å gjøre når han er på anlegg enn å sitte på dib/bim på dagtid!)

Neida, er ikke første gang jeg selv lurer på hvor man får tak i en panne som ikke gir opp etter første og beste biff. Men fikk jo noen tips her da, så da blir det ny steikepanne til helga. Jamie Oliver selges vel på Elkjøp?

Skrevet

Vår absolutte favorittstekepanne er støpejernspannen (arvegods, godt brukt gjennom 50 år). Den nest beste pannen er en nowopanne med avtakbart skaft, brukes til kylling, svinekjøtt og laks (som jeg liker å ferdigsteke i stekeovnen etter å ha brunet dem). Har også en billigpanne med plastbelegg som brukes til tacokjøtt, pannekaker osv. Helt grei til sitt bruk.

Skrevet

Har kjøpt masse steikepanner stiden vi fikk induksjon for tre år siden, de som har holdt seg best er helt klart en billig vi kjøpte på Coop OBS(kostet 299,-) og fra IKEA (kostet 399,- tror jeg). Greenpan, Scanpan, OBH, Høyang Hardface har alle blitt ødelagt på kort tid, selv om jeg kun bruker tre og plast når jeg steker noe.

Skrevet

Fikk en Greenpan i julegave, allerede i mars var overflaten så bortslitt at maten ble brent på enkelte steder.. Verste dritten jeg har hatt faktisk, og den var vel den dyreste, så anbefales absolutt ikke av meg i alle fall! :)

Skrevet

Kjøpte faktisk en på Clas Ohlson for et par-tre måneder siden. Den virker å være veldig bra. Er "hvit" inni. Husker ikke hva den kostet, men ikke mange hundrelapper. Kjøper ikke styggdyre stekepanner, kjøper heller ny oftere.

Skrevet

Skulle til å nevne den fra Clas Ohlson, den er bare helt fantastisk! Koster 399,- for den største.

Hvit inne, ser derfor litt snål ut i forhold til de "vanlige" pannene. Ingenting brenner seg, det er ikke teflon men et annet superglatt materiale. (porselen?) Kan skrape med gaffel og alt man ønsker oppi, ingen striper eller belegg som faller av. Moren min er panne"misbruker" og hun falt pladask for den etter å ha sett omeletten vi lagde på høy varme, den ble ikke svidd under.

Minuset, syns vi, er at hvis man steker bacon blir det aldri svart, det svir seg ikke..ja for det ble plutselig et problem, hehe!

Skal vi ha svidd bacon bruker vi pannekakepanna.

• 4 år senere...
Skrevet (endret)

Kjøpte Greenpan for et år siden og det er bare søppel!!! Gjekk ikkje lenge før de så ut som tyfus og stekepannen blei brun i bunnen. Kasserollene mistet belegget som skulle vere så bra eller noen mnd

Endret av kjhan99
Skrevet

Skulle til å nevne den fra Clas Ohlson, den er bare helt fantastisk! Koster 399,- for den største. Hvit inne, ser derfor litt snål ut i forhold til de "vanlige" pannene. Ingenting brenner seg, det er ikke teflon men et annet superglatt materiale. (porselen?) Kan skrape med gaffel og alt man ønsker oppi, ingen striper eller belegg som faller av. Moren min er panne"misbruker" og hun falt pladask for den etter å ha sett omeletten vi lagde på høy varme, den ble ikke svidd under. Minuset, syns vi, er at hvis man steker bacon blir det aldri svart, det svir seg ikke..ja for det ble plutselig et problem, hehe! Skal vi ha svidd bacon bruker vi pannekakepanna.

Er det denne?

http://www.clasohlson.com/no/Coline-stekepanne/Pr343176000

Anonymous poster hash: a773e...fd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...