Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg bestilte ett skattekort i sommer å fikk trekkprosent 28%. Jeg ønsker nå å trekke litt ekstra, 36%. Kan jeg bare ringe skatteetaten å få de til å sende meg ett skattekort på 36%? Skjønner ikke helt åssen jeg skal få det til når jg logger inn på nettsiden dems... Tusen takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Du ringer eller snakker med lønningskontoret til jobben din og ber de trekke mer. Du trenger ikke nytt skattekort for det.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Gjør jeg? Å det er det? Jeg prøvde å ordne det elektronisk på jobb i dag- på en nettside jobben har. Det gikk ann å trekke ekstra i mnd. Men om jeg ville skru opp skatten sto det at jeg måtte ha nytt skattekort.. Kanskje jeg misforsto?!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har i alle fall gjort det slik.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Du bare ber arbeidsgiver trekke mer.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Hvorfor du ønsker dette, fatter jeg ikke. Et for lavt skattetrekk gir deg faktisk et helt gratis lån så lenge du passer på å betale tilbake innen fristen i mai eller noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Arbeidsgiver kan trekke et ekstra fast beløp i måneden hvis du ønsker det. vil du endre trekkprosenten, må du ha nytt skattekort. da bestiller du nytt på nettsiden og du må oppgi forventet inntekt.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Det er ikke riktig. Arb.giver skal minimum trekke det som står på skattekortet ditt. Ønsker du de skal trekke mer er det bare å gi beskjed. Spiller ingen rolle om det er beløp eller %. Men, bedriften kan ha interne rutiner som gjør at de har annen praksis. Det er imidlertid ikke vanlig. Prøv å snakk med lønningsavd, de bør kunne hjelpe deg Skattejurist og økonom
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Men jeg trenger ikke noe lån:) Har mer enn nok penger. Da velger jeg heller å trekke mer/spare disse pengene også klemme inn det jeg evt får igjen på sparing. Det blir jo "ekstra penger" i juni:) hi
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Da skal jeg gjøre det Tusen takk for svar;) det hørtes jo veldig logisk ut, at de kan trekke mer, men ikke mindre enn det som står på skattekortet. Høres jo litt tungvindt ut om jeg må ha nytt skattekort fordi jeg vil trekke MER:) hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå