Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Dere som har små barn, hvor ofte har dere "barnefri"? Hvordan ordner dere det, og hva gjør dere når dere har det?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Besteforeldrene passer. Når vi har behov eller når de har lyst til å ha henne på besøk. Sjelden barnefri fordi vi foreldre skal noe i sammen. Da bare pga at vi skal i et selskap - og det er ikke så ofte.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 To kvelder i året: Min bursdag og bursdagen til mannen min. Da går vi ut og spiser på restaurant, mens min søster passer barnet.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 2 helger i mnd. Da er barna hos far:)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Tror det er litt over 5 år siden vi hadde barnefri nå... Men vi har fire barn da, så vi har satt oss i denne situasjonen selv Hender selvfølgelig ett eller flere av barna er på besøk, sover borte e.l., men aldri alle fire barna på en gang.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Har aldri barnefri. Er alenemamma uten familie og nettverk.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Når mannen har senvakt og jeg må på foreldremøte eller liknende..:Da et par timer nå og da..Om vi (mannen og jeg) er bedt sammen til selskap...Utenom det har vi ikke barnevakt.....Blir vel ca 6 ganger i året vi er bedt på selskap, ellers så er det vel et par-tre kvelder i måneden jeg må på møter eller dugnader eller noe som jeg må ha barnevakt... Nå er barna 4 og 8 og det hender de ordner seg barnevakt selv,- de sjarmere sine besteforeldre/tanter/onkler, spør om å få overnatte, også får de det.:Så nå har vi oftere barnefri, men vi er så lite spontane at vi finner sjelden på noe da, også er det ofte i vanlig hverdager de finner på slik overnatting, slik at en av oss alltid må på jobb dagen etter..Og da gidder man ikke gjøre mye ut av frikvelden..En joggetur kanskje...Det synes jeg er deilig, for i ukedagene er det for sjelden jeg får det til, og da med en bismak fordi mannen må være hjemme med barna,- også blir det ikke tid til at HAN får jogge seg en tur..FOr jeg kan trene inne, men det klarer ikke han.....Selvskapte problem, I know, men det er nå bare sånn )
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Barnefri som om hjelp å kveldstid når foreldre skal på møter/jobb eller lignende? Eller barnefri som i overnatting? Barnet vårt på 2 år har vel overnattet hos besteforeldre og tante tilsammen 5 ganger, men vel å merke var han over 1 år første gang han sov borte... Innbiller meg at barnefri blir hyppigere med årene, men alikelvel skeptisk ettersom mine foreldre får flere og flere barnebarn... 1 gang overnattet gutten en hel helg hos bestefroeldre da vi var i bryllup utenbys. Men ellers har gutten god kontakt med besteforeldre og treffer dem minst 2 ganger i uken.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Har besøkshjem gjennom BV 1 helg i mnd, fredag - søndag. Hatt det de siste 2 årene nå. Bortsett fra det så sitter naboen og jeg barnevakt for hverandres unger kansje en gang eller 2 i mnd. Hun har barna sine 50% og jeg mitt 100% Mine foreldre låner ham kansje 1-2 gang i mnd. tilsammen, de er skilt. Må si at jeg misunner de som er alene som har en barnefar som stiller opp, annen hver helg og en dag i uken hadde rett og slett vært luksus Kjenner det begynner å ta på, følge opp et skolebarn er mye mer tidskrevende enn et barnehagebarn, spesielt når jeg studere på høyere nivå samt jobber selv.... Så har alldeles ikke dårlig sannvittighet for de gangene jeg "setter" datteren min vekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå