Gå til innhold

Skylle tøybleier i do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som er veldig miljøbevisst, og hun bruker derfor tøybleier til sin sønn. Når jeg var på besøk sist fikk jeg være med på et bleieskift og ble litt forskrekket da hun skylte tøybleien i do før hun la den til vask... Er det vanlig? Og vasken var kun i vanlig vaskemaskin, vanlig program og ikke koking? Er dette slik en skal gjøre det, eller litt uhygienisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig å skylle i do ja. Putt bleia oppi og skyll ned. Men de burde absolutt kokevaskes, kanskje også ligge i klorin før vask.

Skrevet

Det høres da helt greit ut i mine ører.... De nye vaskemaskinene trenger ikke så høy temperatur da de vasker bedre. En del av den miljøbevisste greia er jo at de ikke skal bruke så mye kokvask på vaskemaskinene.

Jeg ville forøvrig mye heller skylt bleia i do enn i vasken! DET hadde vært ekkelt det!

Skrevet

Noe av miljøgevinsten går tapt om man er for raus med kloringen vil jeg tro.

Skrevet

Derfor jeg bestandig har brukt papirbleier. Slipper å koke bæsj i vaskemaskina og vasse med hendene i doskåla.

Skrevet

Et vanlig vannklosett er ganske rent vil jeg tro, glatte flater, nytt vann i systemet ved hver spyling og sikkert et av de stedene som blir oftet vasket hos de fleste.

Skrevet

Faktisk står det på de fleste vaskemidler at det ikke blir hygienisk rent under 60 grader. Folk er ekle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...