Gå til innhold

Fest: alene eller sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så tråden om å gå på fest sammen. Snakk om at folk er forskjellige: Jeg kjenner meg ikke igjen i problemstillingen hele tatt. Hos oss er det over hodet ikke noe tema å gå sammen på fest, rett og slett fordi vi ikke kan la barnet være hjemme alene. Kjenner ingen som kan være barnevakt. På de seks årene etter fødselen har jeg kanskje vært på fest to eller tre ganger, mens mannen min har vært på fest kanskje fire-fem ganger. Og vi går alltid hver for oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går enten mannen alene, eller vi skaffer barnevakt og går sammen. Jeg har ingen vennekrets noen sted i landet, og blir aldri invitert noe sted. Så hvis jeg skal på fest, må jeg være gubbens følge. Hvis ingen kan passe barna, går han alene.

Skrevet

Leste også den tråden og tror det er veldig individuelt hvordan man har det i forholdet. Her handler det ikke om å ikke stole på partnern, men at jeg synes det er mye mer hyggelig å dra ut med han. Kan selvsagt dra å møte venninner alene, men jentefester er ikke min greie, har aldri skjønt hvorfor man BARE skal være jenter på fest. Gjør selvsagt ikke noe om det bare er jenter fordi det blir sånn tilfeldig, men "nå skal vi ha jentefest dere" blir rart for meg. Er heldig å ha familie i nærheten som kan sitte barnevakt da. Klart det blir en hel annen sak når man ikke har det. Da må man jo faktisk gå hver for seg, men hadde man gått sammen om man hadde hatt muligheten? Er jo ikke ofte man får dratt ut og da synes jeg det er mye mer hyggelig å dra ut MED kjæresten.

Skrevet

Tror jentefest egentlig er plantet på dem som er single - forspill hjemme hos den ene, og så på byen og sjekke mannfolk og danse.

Skrevet

Ja, hadde vi hatt muligheten, ville jeg selvfølgelig gjerne ha gått ut sammen med mannen min.

HI

Skrevet

Vi går alltid sammen. Har vi ikke barnevakt blir vi heller hjemme.

Skrevet

Med unntak av bursdager med runde tall, er vi aldri på fest. Til bursdagene sørger vi for barnevakt eller den som kjenner best, går alene.

Vi er av og til alle sammen sammen i hyggelig lag med venner med barn. Barna blir lagt etterhvert og vi voksne koser oss etter det. Enten sover vi over, eller så bruker vi vogn eller bil for å komme oss hjem.

Skjønner ikke problemet jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...