Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har en datter på 6 som er veldig glad i lydbøker. Hun elsker å høre dem alene på rommet om kvelden før hun sovner, mens hun tegner ol. Tror dere "Røvet av vikinger" er for skummel å høre slik alene? Vi har lest flere av bøkene til Toril Torstad Hauger høyt for henne og hun liker dem godt, men er litt usikker på om det blir for skummelt når hun sitter alene. Hvilke type bøker liker deres barn best å høre på?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg ville ha ventet med "Røvet av vikinger". Den er ganske skummel, men først og fremst så er det dette med at den er fryktelig trist. Barn som tas fra foreldrene sine, til et liv hvor de har det vondt. Hun må i hvert fall ikke høre på den alene. Jeg har også en seksåring. Vi leser mye, også bøker som "egentlig" er for større unger. Men akkurat disse vil jeg vente med. Hvilke bøker av Toril Torstad Hauger har dere lest?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Siggurd drakedreper, Tord Illugesønn (tror jeg den het) og Ravnejenta. Det gjør jo at hun kjenner litt til historien om Patric og Sunniva fra før og vet at de kommer hjem til foreldrene igjen, men jeg er helt enig i at Røvet av vikinger er trist og skummel. Det er derfor jeg er litt betenkt.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 OK. Stiller seg kanskje litt annerledes når hun kjenner til figurene. Det finnes jo også en oppfølger, "Flukten fra vikingene", som gir en slags "happy end", hvis jeg ikke husker feil. Men jeg synes uansett ikke det er noe en seksåring skal høre på alene.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Flukten fra vikingene og Siggurd Drakedreper slutter vel omtrent med det samme også. Kansje greit å si at hun skal få høre på den, men bare nede sammen med oss andre, ikke alene på rommet? Der kan hun heller høre bøker som ikke er så triste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå