Gå til innhold

Dere andre som jobber med barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så påvirket av barna jeg jobber med, og nå som jeg skal tenke på hva lille spiren skal hete, kjenner jeg meg helt uten håp..

Det er liksom ingen navn igjen som ikke er farget av en unge jeg har hatt, er så redd jeg skal assosiere navn og barn..

Hvordan har dere gjort det? Har dette vært et problem for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer heldigvis å skille navn og person så det har ikke vært noe problem. Vi har valgt det som vi syns er fint og tenkt på at ikke naboungen ikke heter det samme.

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med det egentlig. Har, og har hatt, elever med samme navn som mine egne barn. Tenker ikke så mye over det egentlig. Man skaper jo nye og egne assosiasjoner når man navngir sitt eget barn :-)

Skrevet

Nei, det har ikke vært et problem for meg. Jeg har jobbet på en institusjon for barn med store atferds -og aggresjonsproblemer, og ett av barna jeg hadde størst problemer å jobbe med hadde et navn jeg vurderte da vi fikk barn.

Jeg tenker at mine barn uansett ikke blir som de barna jeg har jobbet med, de vokser opp til å bli seg selv uansett:)

Skrevet

Dere har jo gode poenger, kan hende det ikke blir noe problem.. Det eneste jeg føler nå er assosiasjoner til elever jeg har.. Får håpe det endrer seg før det er tid for navngiving :)

Takk for svar

HI

Skrevet

Jeg hadde en meget utagerende og lite imøtekommende elev som het "Albert" (han het jo ikke det da, men du skjønner). Da jeg ble gravid et par mndr etter jeg sluttet på denne skolen, endte vi opp med å kalle sønnen vår "Albert". Klart jeg tenkte på denne eleven i begynnelsen, men etterhvert glemte jeg faktisk hele ungen. Min vakre sønn ble hovedbetydningen mtp dette navnet, dessuten er det jo sånn at navnet skjemmer ingen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...