ifie Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Har akkurat fått innkalling til EKG på toåringen. Legen hørte en bilyd på hjertet da vi var på 2årskontrollen, og nå blir det fulgt opp. Jeg vet at han får elektroder (?) på brystet, men skal han være i aktivitet? sitte stille? Tar det lang tid? Noen som har vært igjennom en slik undersøkelse? Han tok røntgen for et par dager siden. Er det flere undersøkelser han skal gjennom? Jeg syns det er litt skummelt, så jeg vil vite ALT!
Behnari Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 jenta mi tok det da hun var to (i sammenheng med 2 årskontrollen). Vi dro på sykehuset, hun satt på en sofa med meg, så kom en kvinne (øh lege? Sykepleier?) som hadde med en stor bamse som hadde disse elektrodene klistret på. Jenta mi fikk se på bamsen og kjenne litt og så skulle vi klistre de på henne også. Hun satt vel bare på fanget mitt, tror jeg. Tok ikke lange tiden, i allefall. 15 minutt inkl av- og påkledning. Så var det ultralyd av hjertet etterpå. Da fikk hun se film på en skjerm de hadde i taket, så det gikk også veldig bra/problemfritt. Og det viktigste av alt: ingen hjertefeil. Hun var småforkjølet da den ble oppdaget og det er visst veldig vanlig å få en viss type bilyd da. 80-90%. veldig vanlig.
ifie Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2011 Tusen takk, Behnari! Ja, jeg googla jo med én gang jeg kom hjem fra 2-årskontrollen, og jeg leste at de aller fleste barn har bilyd én eller annen gang. Som oftest er det bare "susing i rørene", som legen sa, men man vet jo aldri Da håper jeg det går like lekende lett for oss! Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå