bIomstre Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har en rekke allergier der jeg reagerer i nese og øyne (pollen, dyrehår, midd). Den gang jeg fikk dette testet så testet jeg også positivt på fisk. Jeg har alltid merket at jeg klør når jeg renser fisk, men har aldri tenkt at jeg ikke skulle tåle å spise den... Men ved at jeg har fortsatt å spise fisk, så lurer jeg nå på om jeg har "utfordret" immun forsvaret mitt, og at jeg nå har begynt å få symptomer når jeg spiser fisk også. Noen med fiskeallergi som kan fortelle meg litt om hvilke symptomer de har? Vurderer å ha et fiskefritt kosthold en periode nå, for å se om symptomene mine forsvinner. Finnes det da et omega-tilskudd jeg kan ta, eventuell en tran som er helt fri for fiskeproteiner og trygg for allergikere?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Jge har en sønn som kjør i og rundt munnen når han spiser torsk. Merkelig nok skjer dette kun med torsk og ingen andre fiskesorter. Han gjør seg ikke til heller, for han blir tydelig rød.
bIomstre Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg driver å leser meg litt opp nå, og ser at det går visst fint ann å kunn være allergisk for torskefisker, men fint tåle f.eks laks, ørret og makrell. Du kan jo sjekke hvilke andre fisker som er i torskefamilien da, slik at dere kan være litt obs på hans vegne på disse også :-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg er allergisk mot fisk og kommer aldri til å prøve å spise det igjen. Følte jeg var svært nær døden sist jeg prøvde meg. Var alene og kom meg ikke opp fra gulvet engang for å ringe etter hjelp. Fikk sjokk i kroppen. Veldig skummel opplevelse. Hadde byttet ut tran mot Udos choice olje eller kapsler. Da får du omega 3-6-9 fra planteriket.
bIomstre Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2011 Takk for tips om Undos Choise. Må jeg til helsekost for å finne den? Allergisk sjokk har jeg heldigvis aldri opplevd, skjønner godt at det var drit skummelt! Er det andre produkter du må holde deg unna, som man ikke tenker på som fisk?... Vet f.eks at det kan være ansjos i leverpostei.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Ja det må du på helsekost for å kjøpe. Den flytende er visst mye bedre enn kapsler. Du kan blande den ut med tropisk nektar f eksempel. Jeg tar kapsler nå men skal gå over til flytende så fort jeg er tom for kapslene. Den er ganske dyr i Norge, noe billigere i Sverige og veeeldig mye billigere fra iherb.com hvor jeg kjøper helsekost. http://www.iherb.com/Flora-Certified-Organic-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-3-6-9-Blend-8-5-fl-oz-250-ml/37024?at=0 http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-High-Lignan-3-6-9-Blend-17-fl-oz-500-ml/15792?at=0 250 ml til $13.19 + $4 i frakt. 500 ml til $21.99 + $4 i frakt. Blir ikke toll/moms på disse. Si ifra hvis du vil ha $5 rabattkupong:)
bIomstre Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2011 Takk for linker og tilbud om rabattkuppong. Jeg skal nok lese meg litt opp på produktet før jeg kommer så langt som til en bestilling :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå