Gå til innhold

Hvordan deler dere opp julefeiringen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien min forventer at vi skal komme på julefeiring på fjellet, 6,5 time biltur hver vei med ett barn og en baby. Vi jobber til og med lillejulaften og mannen må på jobb 3. Juledag. Vi foreslo å ha julefeiringen her hos oss, enklere for oss med barna.

Da framstod vi som egoostiske og vanskelige. Hvorfor skal det være så vanskelig? Er ikke det viktigste at man er samlet til kul, uansett hvor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiser til varmere strøk, alle mann. Min fmailie, mine foreldre pluss søsteren og hennes familie.

Hvis dere er de eneste med småbarn og baby, syne sjeg godt de andre kan komme til dere. det eneste er jo at det er ekstra koselig å feire julen på fjellet. Det blir ikke det samme å være i byen, liksom.

Skrevet

Er dere egoister fordi dere har små barn som må i seng til vettu tid? Har jeg hørt det også.. Hjelpes!

Her har vi annen hver jul hos svigerforeldrene mine, og annenhver hos min mor, svigers bor like ved oss, ca 2 minutter med bil, min mor bor 15 minutter unna.. Delt det slik, da jeg har ei søster med lite barn også, så er lettere å treffes hos mor da, så ingen må reise så alt for langt, hadde vi vært de eneste med barn, vet jeg vi hadde kunne feiret jula her hos oss..

Skrevet

Jeg hadde nok aldri tatt med meg et lite barn og en baby på en tur som tok 6,5 time hver vei for så få dager. Hadde bare blitt stress og mas, og julen skal jo helst være litt kos og avslapning.

I mine øyne er dere ikke vanskelige, synes heller det er de andre som er det. Da kunne de andre kommet til dere på julaften, og heller reist på fjellet 1. eller 2. dag.

Skrevet

Vi feirer hos oss. Vi er de eneste i familien med barn og vi har attpåtil tre i alder 1-8 år.

Så vi har gitt beskjed om at vi feirer hos oss, og alle som vil er velkommen. Men vi drar ingen steder på julaften.

Svigermor ble kjempesur for hun vil stelle i stand til jul hjemme hos seg selv, men det får hun bare bli. Om noen år, når ungene er eldre, så kan vi heller feire hjemme hos dem også.

Skrevet

Vi feirer jul hjemme hos oss etter at vi fikk små barn. Vi har små familier begge to, og vi er de eneste med små barn, og alle har tatt det som en selvfølge at de kommer til oss, noe vi synes er veldig greit. Ingen av familiene bor langt unna, så vi får med oss selskaper hos dem begge i løpet av juledagene, men når svigers drar på fjellet i romjula blir det uten oss, for det gidder vi ikke å stresse med.

Skrevet

Julen feirer vi hjemme hos oss selv. De fleste i vår familie gjør det, så vi har ingen tradisjon for store familiesammenkomster på julaften. Vi møtes heller noen om gangen utover i jula.

Ta ting i porsjoner, sånn "varer" jula lenger også for de små, når de får møtes litt her og litt der over flere dager.

Men nei, jeg hadde IKKE kjørt 6,5 time hver vei for å feire jul på fjellet, og i alle fall ikke med barn. Forstår deg veldig godt, HI.

Skrevet

Vi deler ikke opp noe. Mannen sin fammilie feirer knapt jul. De synes det er noe styr og reiser gjerne utenlands. Dem trenger vi derfor ikke ta hensyn til. (Ja, de vil gjerne at vi reiser til samme sted som dem i jula, men det er uaktuelt). Vi har også valgt å bosette oss på mitt hjemsted der jeg har det meste av min fammilie. En av forelene med det er at vi kan gå når vi skal i fammilieselskaper. Vi bor derfor hjemme hele jula. Er hjemme hele julaften, men med besøk av fammilien. Lille julafte og flere av romjulsdagene er vi hos andre i fammilien.

Skrevet

Vi har begge familiene flere timers kjøretur unna, og har frem til nå feiret jul hos dem etter tur. Da har vi heldigvis klart å ordne oss en hel uke med ferie og som regel tatt fly. Om vi hadde hatt så få dager som dere, hadde det overhodet ikke vært aktuelt å reise vekk, og jeg tviler ikke på at vi hadde fått forståelse for det.

Tenker uansett at vi begynner å feire jul hos oss selv etter hvert. Merker at det blir mer og mer styr nå som vi har to barn. Mye lettere for besteforeldrene å ta av sted, som bare er dem, og som har allverdens med tid nå som de er pensjonister!

Skrevet

Vi har heldigvis ikke familien så langt unna, så det er ikke enten eller for oss. Selve julaften pleier vi å være hjemme hos mamma og pappa på formiddagen, for da er hele slekta mi på besøk der. På ettermiddagen/kvelden er vi hjemme hos oss selv og alle som vil er velkomne hit.

Mamma skjønner veldig godt at vi ikke vil være borte på kvelden med to små barn. Vi feiret alltid jul hjemme hos oss selv når jeg var barn også, nettopp fordi mamma ikke orket å reise langt med oss barna for noen få dager.

Svigerforeldrene mine pleier alltid å være her og de har alltid byttet på hvor de feirer jul, så for dem er det ikke veldig viktig å feire jul akkurat hos seg selv.

Skrevet

Finnes ikke vanskelig hos oss. Alle samles og vi bytter på å ha det (foreldre, svigerforeldre, svoger/svigerinne og oss).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...