Gå til innhold

Hva gjør de egentlig på overtidskontrollen?


lillemej:)

Anbefalte innlegg

Er 4 dager over i dag, og skal på overtidskontroll på fredag!

Hva er det egentlig de gjør på disse kontrollene?

Vurderer de om man skal settes i gang eller?

Vi bor ca 3 timer fra sykehuset, og jeg fikk beskjed av jordmor at når jeg først var dratt inn til byen, så fikk jeg ikke dra hjem igjen før lillemann var født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på overtidskontroll idag, er 7 dager over termin.

 

De tok

- Ctg måling (hjerterytme+sparketest) = helt normal

 

- Blodtrykk, urin = helt normalt

 

- Ultralyd, der legen målte hodeomkrets og mageomkrets for å se hvor stor babyen er (jenten min er ca 3,5kg) i Tillegg så hun på morkakefunksjon og fostervann. Det såg fint ut.

 

Til sutt vurderte legen når jeg skulle settes igang. Så siden alt er normalt med babyen og i svangerskapet, var det ingen grunn for å sette meg igang ennå. Derfor skal jeg gå til den 11'dagen - som er det lengste man kan gå etter de nye retningslinjene.

 

Der som det hadde vært noe som helst avvik, eks vekstavvik, setter de igang fødsel samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende. Håper fødselen starter for deg før søndag :) Sjekket de om du var moden?

 

Jeg skal på overtidskontroll på fredag (11 dager over) men siden jeg hører til kk (haukeland) så er jeg ikke så sikker på om de setter meg igang selv om jeg er elve dager på overtid :( Men jeg håper jo virkelig på det da, for nå er jeg så lei så lei. Og føler de siste kreftene forsvinner mer og mer for hver dag.. Skal jo ha krefter til å klare en fødsel også! Så dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun skjekket ikke modning idag, men fastlegen min gjorde det igår. Har 2-3cm åpning, livmorhals ca 1cm - så det er en liten kant igjen. Så jeg er litt moden - men trenger nok disse neste dagene til å bli enda mer moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket sykehus var du på kontroll hos? Er det maks 11 dager overalt?Legen min sendte henvisning til sykehuset idag ang overtidskontroll, men har ikke hørt noe,så hvordan blir man kontaktet? Brev i posten, tlf...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...