Gå til innhold

Hva skal man gjøre ang jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cluet er at jeg er gravid og ferdig med min siste permisjon rundt juletider (ble uplanlagt gravid denne gangen) der jeg hadde regnet med å begynne på svangerskapspenger slik som alle andre ganger jeg har vært gravid pga at jobben min er farlig for foster. Har også blitt mer og mer plaget med bekkenet etter hver fødsel, så hadde jo egentlig ikke tenkt å bli gravid sånn med en gang for å la kroppen komme seg. Hadde sikkert blitt sykemeldt hvis jeg ikke hadde fått svangerskapspenger pga bekkenet.

Uansett, her kommer den fine twisten; Jobben skal nedskjære og kvitter seg med over halvparten av stillingene og jeg har en følelse på at jeg er en av de som må gå. Oppsigelsene skal skje ganske radig så jeg vil enten være oppsagt eller ha ny stilling før permisjonen min går ut.

Er det noe jeg kan gjøre? Har forstått det sånn at det nytter ikke å bli sykemeldt etter man har fått oppsigelse, og jeg vet at jeg heller ikke kommer til å være arbeidsdyktig etterhvert som bekkenet slår seg mer vrangt. Kan man bli sykemeldt mens man enda er i permisjon? Det er ikke viktig for meg å få tilbake noe permisjon og trenger nok ikke at pappaen er hjemme, det jeg bryr meg om er at jeg ikke plutselig står uten noe som helst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kun bli sykmeldt i permisjonen dersom du pga sykdom ikke akn ta deg av barnet.

Du kan selvsagt bli sykmeldt etter oppsigelse. Uansett så har du jo oppsigelse, og du kan også bli sykmeldt fra dagpenger.

Skrevet

"Du kan selvsagt bli sykmeldt etter oppsigelse. Uansett så har du jo oppsigelse, og du kan også bli sykmeldt fra dagpenger."

Jeg vet ikke om jeg skjønte helt hva du mente her.

Takk for link :) Det er bare så dumt at jobben har alle fordelene når det kommer til nedskjæring, da kan de i teorien nesten gjøre hva de vil ift hvem som må gå og hvem som får fortsette.

Skrevet

altså, jeg har ikke så peiling på slike ting, men hva med å snakke med legen din om det og gå ut i 100 prosent sykm nå ?? smøre på litt ekstra, er ikke fan av det i utg pungtet, men de kan vel ikke si opp noen som er sykm?? så da er du jo på en måte safet inntekten din en stund fremover.. mulig jeg tar feil, men mener å ha hørt at om man er sykm kan man ikke gi sparken ?

Skrevet

Man kan godt miste jobben selv om man er sykemeldt. Man kan ikke miste jobben pga sykemelding, men om jobben gjør nedskjæringer er man ikke sikret fordi om man er sykemeldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...