Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Har vel kjent på det de siste ukene, at kroppen ikke har vært som den skulle, men jeg har jo bare tenkt at det er fordi jeg er i slutten av svangerskapet. Idag ringte legen, har fått tilbake svarene, og må dobble dosen levaxin hver dag, pluss en ekstra 50 mg på onsdager og søndager.. det som er skummelt er at dette er jo ikke noe som funker med en gang. Og jeg er sååå sliten, svimmel osv hele tiden, ser ikke for meg at fødselen skal bli noe bra nå Noen med erfaringer som kan løfte meg litt opp?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Hva slags dose går du på? Selv er jeg oppi 450 mikrogram hver dag :/ Men det stabiliserer seg etterhvert. Bare til å ta livet med ro, og PRØVE å få gubben din til å forstå det!!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Kan de ikke sette deg igang når du er ved termin? Hadde stått på for det!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har vært hos jm nå, hun jobber på ullevål, der jeg har fødeplass, og hun var ikke åpen for tanken på igangsetting.. så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå Ble sjekket og strippet, men hadde bare 1 cm og lang livmorhals, så var ikke spesielt moden... Så dette kan nok drøye og jeg kan ikke se at jeg skal bli noe bedre i formen.. har også gått ned nesten 2 kg på en uke og lavt blodtrykk .. eneste de gjorde var å bestille en overtidstime på termindatoen..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Da hadde jeg hørt med en fødselslege. Venninnen min fikk problemer med stoffskifte da hun var i uke 20, det fikk alvorlige problemer. Hun ble gravid igjen, og fikk samme problemene som hennes lege ikke tok alvorlig. Byttet lege og fikk hjelp, da gikk alt bra med de alle tre. (fikk tvillinger)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Så sent i svangerskapet er det ikke noe fare for babyen hvertfall (alle organer er allerede ferdig utviklet), men jeg skjønner dine bekymringer om å orke en fødsel når du i utgangspunktet føler deg helt sliten og svimmel. Det tar ikke lang tid før kroppen reagerer på at du har økt dosen, så jeg ville rett og slett bare ventet (og håpet på) at fødselen ikke starter av seg selv før du merker at den økte dosen har hjulpet på stoffskiftet ditt. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg tror ikke det kommer til å hjelpe, de er ganske strenge på igangsetting.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Jm ringte meg tilbake nå, og etter å ha snakket med en kollega og en fødselslege på s.huset så har de kommet fram til at de vil ha meg inn for en sjekk og samtale imorra allerede. Hun sa det var for å vurdere igangsetting.. så vi får se, men er uansett godt å føle at man blir tatt på alvor, og at det ikke bare går på om baby har det bra, at de faktisk ser på om mor også har det bra. Takk for svar tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå