Gå til innhold

Foreldremøte i barnehagen, viktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye ville dere gjort for å kommet seg på et felles foreldremøte i barnehagen i kveld? Jeg er syk og hjemme fra jobb, mannen har andre ting han vil gjøre; det kommer referat sier han. Jeg blir så frustreeeert over prioriteringene hans noen ganger... Går dere på alle foreldremøter? Dette er det første siden hun begynte i barnehagen da, så føler det er ekstra viktig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør mitt ytterste for å komme på foreldremøtene i barnehagen. Syns det er viktig å få med info og det å ha muligheten til å kunne ytre hva jeg mener (om jeg mener noe) om saker og ting. Kjekt å hilse på de andre foreldrene og foreldremøte er et fint fora for info., diskusjoner og debatt.

I mine øyne er det viktig å delta på slike ting.

Skrevet

Jeg er enig med 09.13. Har hittil ikke gått glipp av en eneste foreldremøte, for syns det er viktig å få med seg.

Men Hi, er du syk så er du syk.

Skrevet

Jeg var alenemor i flere år og var derfor ikke på alle foreldremøter. Er riktig at det kommer referat, men skjønner at du føler det er litt ekstra viktig når det er det første. Er det så vitkig det han skal da? Hadde jo vært fint om han kunne utsatt det en dag kanskje...

Skrevet

Som ansatt i barnehage vil jeg si at det er veldig viktig at foreldre dukker opp på foreldremøter. Det er den muligheten de har til å påvirke det som skjer i barnehagen og få svar på ting fra oss personalet når vi er samlet. Er man syk så er man syk og da er det lov til å holde seg hjemme og sende gubbeluren i stedet. God bedring HI :)

Skrevet

Jeg gjør det jeg kan for og komme på foreldremøte. Sitter selv i FAU og synest det er trist og se at nesten ingen forledre har interesse for disse møtene. Men er det dugnad eller foreldre fester så kommer alle snikende. Det synest jeg er horiblet dårlig gjort!!!

Skrevet

Ville helt klart prioritert et foreldremøte ja. Detter handler om store deler av livet til barnet deres!!

Skrevet

Det er ikke viktig det han skal, han skulle egentlig være hjemme med barn og jeg skulle jobbe i kveld. Siden jeg har blitt syk, slipper han plutselig å passe barn og drar for å gjøre andre ting i stedet. Det er jo veldig omtenksomt av han da, å la meg sitte her alene med barna når jeg er syk..

Skrevet

anno 09:18 jeg mener selvfølgelig at han må gå på foreldremøtet når du er syk!

Skrevet

VI prioriterer foreldremøter høyt og går hvis vi kan (dvs. hvis vi ikke har andre viktige avtaler eller er syke). Hvis jeg var deg ville jeg sagt til mannen din at han måtte gå, men skjønner det er vanskelig når han ikke vil...

Skrevet

Er jeg syk og hjemme fra jobb er jeg for syk til å dra på foreldremøte også. Du får et referat uansett og så kan du jo si til en av de som jobber der at du var syk og gjerne ønsker et referat.

Jeg gikk nesten aldri på foreldremøtene fordi det var ingenting som skjedde der av interesse. Bare masse tjukke kvinnfolk som satt og spiste opp kakene, slurpet masse kaffe og snakket hele tiden om alt annet enn rammelaner ...

Skrevet

Kjære vene!

Med mindre du er dausjuk eller ligger og spyr, så klarer du vel å ta deg av ungene et par timer på kvelden??

og selvfølgelig er foreldremøte viktig og mannen bør absolutt gå! Et referat vil jo aldri kunne synliggjøre all informasjon eller all debatt på møtet!

Skrevet

Greit å få referat, men det kan komme opp saker det er greit å si sin mening om.

Dessutten er det minst like viktig å vise at en er interessert.

Skrevet

Ja, JEG er syk og skal ikke dra. Mannen har plutselig fått "frikveld" siden jeg ikke skal på jobb, og velger å gjøre andre ting enn å være hjemme i ettermiddag og gå på foreldremøte i kveld. Jeg kan ikke tvinge han, så det får bli som det blir :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...