Gå til innhold

Er gravid og

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjøpt meg blodsukker aparat. Forstår ikkje ein dritt. Hadde 8,1 i blodsukker når jeg vakna og spiste sundt. Så ca 20 min etter tok jeg ein test til og da 8,0. Til rett skal det stige da men er detta til å stole på ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva blodsukkeret skal igge på, men du bør måle det fastende.

Skrevet

Hvorfor har du kjøpt deg det da?

Det er jo ingen grunn for det - legen vil jo evt si i fra om du behøver det etterhvert. Og da vil du jo få opplæring i bruken....

Det er jo ikke vanlig at gravide skal sjekke blodsukkeret - så sant de ikke har diabetes i utgangspunktet da!

Skrevet

Hvorfor iallverden har du kjøpt det??

Skrevet

Høres ut som hun har svangerskapsdiabetes, for det var et høyt fastende blodsukker.

Skrevet

Hei HI.

Regner med at det er en grunn til at du har kjøpt deg et slikt apparat.

Du skal måle blodsukkeret ditt fastende og da skal det være mellom 4 og 6. Så skal du måle 2 timer etter du har inntatt mat og da skal det ikke være høyere enn 7,5.

Om du måler det like høyt i morgen så bør du kontakte fastlegen din. Farlig for baby om mor går med høyt blodsukker.

Jeg fikk svangerskapsdiabetes og var ikke nær å ha så høy måling som du har målt.

Skrevet

Grunnen er at diabetes i familien. Jeg er diger fra før. Og tviler på heile testene. Blodsukkeret skal stige etter mat intak men det gjør det ikkje. Kan det vere feil på apparatet ?

Det er mitt 3 svangerskap og har vert diger alle ganger men ikkje fått påvist svangerskapsdiabetes. Vill ha kontroll siden risken er stor. Og er 40 år. Får ikkje blodsukker apparat uten jeg har fått det påvist svangerskapsdiabetes.

Hi

Skrevet

Men om du har gått 2 svangerskap allerede uten å svangerskapsdiabetes, så er jo ikke sannsynligheten særlig stor for at du skal få det! Du må stole på legen din.

At du har lagt mye på deg i hvert svangerskap kan være at du har spist litt mer, trent litt mindre osv...

Skrevet

Mål igjen i morgen tidlig og får du de samme målene igjen så kontakt legen. Over 6 på fastende mage er ikke bra. Hvordan kan du tvile på testene?? Det er da bare å vaske fingeren,stikke i fingeren, få blod inn på strimmelen, sette den på plass og vente på svar. Er ikke noe å tvile på det. Pass på å vask fingeren for om du har noe søtt klin på fingeren så blir målene feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...