Gå til innhold

Cezarette (minipillen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanleg å ha masse blødningar når ein går på cezarette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begynnelsen var jeg helt blødningsfri..men så begynte spottingen og etter det følte jeg nesten at jeg hadde 3 uker med blødninger og en friuke..så jeg sluttet på de pillene.

Skrevet

Eg held på med første brettet, og begynte å blø 8.10 - og blør enno :s :((

HI

Skrevet

Jeg tror alltid man kan få blødninger når man tar hormonelle medikamenter. Forandringer i kroppen gir forskjellige bivirkninger, noen blør mer, noen blør mindre. Jeg ville prøvd et brett til for å se om det stabiliserer seg, og evt. byttet til noe annet om det ikke gir seg.

Men er du bekymret for at det er noe galt må du naturligvis kontakte lege :)

Skrevet

Jeg blødde hele veien.. Hadde kanskje 2-3 dager i mnd fri.. Endte opp med å bli gravid på de å selv om jeg ammet å så aldri de mer på meg..

Skrevet

eg kan ikkje ha andre p-piller pga eg ammar, får håpe det gir seg snart :)

Hadde det ikkje på samme måten når eg hadde hormon spiral...

HI

Skrevet

Jeg hadde aldri problemer når jeg gikk på trionetta.Da kom mensen til riktig tid hver gang og det var aldri noe kluss. Jeg vet det er mange som er misfornøyd med Cerazette, men det finnes også de som mister mensen helt. Så det kan være greit å prøve de over en periode,så de evt får stabilisert seg..eller man innser at de ikke funker:)

Skrevet

Joda, du kan bruke noe annet - nemlig minipiller. Eneste ulempe med dem er at du må ta dem til samme klokkeslett hver dag, men det går vel an å ordne. Cerazette beskytter dårlig mot graviditet og har masse bivirkninger. Rett og slett drittpille.

Skrevet

Ja jeg holdt på å bli sprø..aldri mer cerazette fysj. Jeg blødde hele tiden. Drittpiller

Skrevet

jeg fikk hodepine hver dag av dem. (Har fått det av alle p-piller jeg har prøvd da) Og med cerazette ble jeg gravid!

Selv om jeg var nøye med å ta dem til riktig tid.

Aldri mer! Starta med p-plaster, funka mye bedre.

Er gravid igjen nå, men aldri mer p-piller på meg.

Får helle bruke kondom i ammeperioden.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av en overlege på kvinneklinikken om at cerazette ikke er minipille.

Jeg blødde konstant i 8 uker da jeg gikk på dem, så jeg måtte slutte med dem.

Jeg brukte istedet kondomer resten av ammeperioden. Nå bruker jeg p-plaster og er veldig fornøyd.

Skrevet

Jeg går på Conludag (Tror det er sånn det staves) og har aldri hatt noen bivirkninger :) Anbefales.

Skrevet

Blødde sammenhengende i 10 uker, men så fort jeg var ferdig med 3. brettet stoppet det. Og siden har jeg vært totalt blødningsfri (gått på dem 6 mndr) - så syns faktisk det var verdt å holde ut i de 10 ukene jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...