Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Var på UL i uke 6 da så GYN 2 stk, men var rimelig sikker på at den ene kom til å gå til grunne.. Jeg hadde innfunnet meg med at det kunne være både 1 og 2 inni magen da jeg idag uke 8+2 var på ny UL og fikk høre 3 hjerter banke <3,.. Fikk beskjed om at 2 av de som er eneggede tvilliinger deler både morkake og fostersekk noe som kanskje kunne føre til komplikasjoner senere?... Tvillingene var ca 1,5 cm og det andre fosteret var ca 1,7 cm. Alt så bra ut enn så lenge.. Men herregud vi har prøvd i 2 år, og når vi plutselig klarer det klarer vi det så inni granskauen og!! Er overlykkelig og vettskremt samtidig... Er det noen som har vært borti noe lignende? hvordan gikk det i så tilfelle??
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Lykke til, jeg har bare tvillinger og det er travelt. Et tips, meld dere inn i tvillingklubben. Får rabatter i mange butikker da. De vet også hva dere har krav på av hjelp og hvordan dere skal søke.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Jada!!!! Skulle ønske det var jeg, men forstår at dere blir urolige!! TRE er mange. Men MYE bedre enn ingen!! Gratulerer, og forberedndere på en tøff periode. Hilsen en som fortsatt prøver, men er gold og tom....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 3 !!! ojojoj!! gratulerer så masse!! må vere litt av et sjokk. trur eg hadde vore livredd sjøl, men selfølgeli overlykkeli!!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 jeg vokste opp med trillinger som nabo. (like gammle som meg) De hadde det gøy de
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Ja det er jeg helt enig i men ble bare så sykt overveldet! Ikke forberdet på det ,..Dette vare siste gang vi skulle prøve på egen hånd før vi sendte søknad til prøverør:) Sender deg masse babystøv og håper spiren sitter hos deg SNART:)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 åå så greit, tenkte å vente til uke 12 før jeg gjør noe drastisk , bare sånn i tilfelle:) kan jeg spørre om hvordan ditt svangerskap var? Når kom tvillingene til verden? eneggede, delte de morkake? Mange spørsmål men er ganske så ny på dette feltet, hvis du vil kan du godt svar på innboksen min? Tusen takk:)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #11 Skrevet 11. oktober 2011 åå så greit, tenkte å vente til uke 12 før jeg gjør noe drastisk , bare sånn i tilfelle:) kan jeg spørre om hvordan ditt svangerskap var? Når kom tvillingene til verden? eneggede, delte de morkake? Mange spørsmål men er ganske så ny på dette feltet, hvis du vil kan du godt svar på innboksen min? Tusen takk:)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #12 Skrevet 11. oktober 2011 Sånn ser det ut i magen din da:) Gratulerer:) http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/flerlinger/images/trillinger_ill.gif
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #14 Skrevet 11. oktober 2011 Gratulerer:) Selv har jeg "bare" tvillinger, men vil iallefall anbefale å melde dere inn i tvillingforeldreforeningen. Tvillingforeldreforeningen gir en diverse rabatter, endel litteratur, de holder ulike temakvelder og turer for flerlingsforeldre, å en kan gå på eget svangerskapskurs gjennom dem:) Visst du sjekker hjemmesiden finner du nok endel ut om trillingsvangerskap og rettigheter i forbindelse med å få trillinger. Linker like godt direkte til siden om trillinger jeg:) http://www.tvilling.no/index.php?page_id=5&article_id=599
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #16 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg hadde besvimt, sorry men det blir tøft. Har selv toeggede tvillinger og en eldre. Hvor skal du handle med trillingvogn? Møtte ei med trillinger hun sa at de butikkene som vogna gikk inn i var Ikea og Maxbo. Eneggede deler jo på alt, kan da lettere skje at en av de tar næringen. Du vil bli meget godt fulgt opp, og har hørt av en trillingmor at det blir ks rundt uke 35 om de ikke har kommet før. Masse lykke til, det trenger dere:)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #17 Skrevet 12. oktober 2011 Ja er klar over at det blir altfor tøft!! Er i sjokktilstand enda. har ikke tenkt så alt for mye på barnevogner enda, siden jeg bare er 2 mnd på vei.. Men blir nok bestillt fra usa eller canada da jeg har venner der. Skal ha en lang en ikke bred må jo kunne manøvrere med rundt:)
Swiftie Skrevet 13. oktober 2011 #18 Skrevet 13. oktober 2011 00:17 igjen her:) http://strollersandprams.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=20861 Visst du ser litt nedover på denne nettsiden finner du bilde av en trillingvogn, kjøpte denne vogna selv på finn.no av en familie med trillinger. Vogna er overraskende nok ganske enkel å trille, forventet at den ville være kjempe tung egentlig. Praktiske med den vogna er at den kan brukes som vogn til ett barn, to barn eller tre barn... alt ettersom hva du trenger den til:)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #19 Skrevet 13. oktober 2011 Oj, så moro da, selv om jeg hadde fått hetta;) Jeg har å bare tvillinger, de er 17 mnd, også har jeg ei som er 3 år, så har vært ganske så stressende her, men utolig moro å da:) Mine tvillinger delte morkake, men de lå i hver sin pose da. Svangerskapet var veldig bra, til jeg ble tvangssykemeldt i uke 23 i svangerskapet, da ble det mye stillesitting, så kjedet meg veldig. På slutten var det utrolig tungt, og jeg var veldig plaget med kynnere. Men det at de delte morkake var ikke noe problem. Lykke til, dette går veldig bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå