Gå til innhold

Påkledning ute i Oslo/Akershus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere på barna deres nå? Det er 2-3 grader på morgenen og runt 8-9 på ettermiddagen.

Barnehagen er ikke særlig gode på påkledning.

Bruker dere ull?

Syntes det var lite med kun en tynn bomullsgenser under parkdressen? Det lå mye å velge mellom på plassen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barnehage barn og 2 klassing.

2 klassingen hadde thigts + ullskjørt + bommullsgenser + ullflees jakke + sommerjakke + lue. Med beskjed om å ta på seg vindtett overtreksbukse ved behov (som henger på plassen hennes).

Bhg barnet hadde foret bommullsbukse + bommullssokker + bommulls genser + ullflees jakke (jeg vet hun kaster fort, hun er varm type) + sommerjakke + lue. På plassen hennes henger et utvalg av klær jeg antar bhg peronalet supplerer ved behov.

Begge barna har ullundertøy liggende på plasset + bommull strømpebukse + overtreks bukser + regntøy. Parkdress har jeg ennå ikke hentet frem ennå.

Vi bor i Asker.

Skrevet

Her kler jeg på etter temperaturen om morgenen, siden vi sykler til barnehagen. Barna er 1 og 3.

1-åringen har begynt med ullundertøy denne uka. Fleecedress og parkdress utenpå. Lue og av og til vanter.

3-åringen er ganske varmblodig av seg og har hatt bomullstights under bukse og regnbukse, tynn bomullsgenser og fleecejakke. Av og til tynn lue og vanter.

Synes barnehagepersonalet er flinkere til å kle av enn å kle på... Er kanskje lettere å se at de er røde i kinnene av varme enn å merke at de er kalde...? Men litt fornuft må de vel kunne bruke!

Skrevet

Mine to går i naturbarnehage og er mye ute.

Begge går kledd i ullundertøy, tynn ulldress og så uforet parkdress. Lue og vanter. Gode høstsko med ekstra ullsokk etter behov.

Skrevet

Ulltrøye og ullstrømpebukser innerst.

Tynn ullgenser/ulljakke og tynn ullbukse samt tynne Ulvangsokker.

Parkdress, ullhals, vanter/votter og vindtett lue + goretex høstsko.

De er mye ute og dette virker som passer veldig godt for han nå om dagen. :)

Skrevet

Ull innerst. Bukse eller kjole. Tynn ulljakke. Parkdress utenpå (tynn). Passer på at hun har hals og noe på ørene - 3,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...