ღBellღ&gulletღ Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Hva bruker dere på barna deres nå? Det er 2-3 grader på morgenen og runt 8-9 på ettermiddagen. Barnehagen er ikke særlig gode på påkledning. Bruker dere ull? Syntes det var lite med kun en tynn bomullsgenser under parkdressen? Det lå mye å velge mellom på plassen.
HTC Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Har barnehage barn og 2 klassing. 2 klassingen hadde thigts + ullskjørt + bommullsgenser + ullflees jakke + sommerjakke + lue. Med beskjed om å ta på seg vindtett overtreksbukse ved behov (som henger på plassen hennes). Bhg barnet hadde foret bommullsbukse + bommullssokker + bommulls genser + ullflees jakke (jeg vet hun kaster fort, hun er varm type) + sommerjakke + lue. På plassen hennes henger et utvalg av klær jeg antar bhg peronalet supplerer ved behov. Begge barna har ullundertøy liggende på plasset + bommull strømpebukse + overtreks bukser + regntøy. Parkdress har jeg ennå ikke hentet frem ennå. Vi bor i Asker.
Helann og lillebror Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Her kler jeg på etter temperaturen om morgenen, siden vi sykler til barnehagen. Barna er 1 og 3. 1-åringen har begynt med ullundertøy denne uka. Fleecedress og parkdress utenpå. Lue og av og til vanter. 3-åringen er ganske varmblodig av seg og har hatt bomullstights under bukse og regnbukse, tynn bomullsgenser og fleecejakke. Av og til tynn lue og vanter. Synes barnehagepersonalet er flinkere til å kle av enn å kle på... Er kanskje lettere å se at de er røde i kinnene av varme enn å merke at de er kalde...? Men litt fornuft må de vel kunne bruke!
Willy Wonka Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Mine to går i naturbarnehage og er mye ute. Begge går kledd i ullundertøy, tynn ulldress og så uforet parkdress. Lue og vanter. Gode høstsko med ekstra ullsokk etter behov.
Alba44 Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Ulltrøye og ullstrømpebukser innerst. Tynn ullgenser/ulljakke og tynn ullbukse samt tynne Ulvangsokker. Parkdress, ullhals, vanter/votter og vindtett lue + goretex høstsko. De er mye ute og dette virker som passer veldig godt for han nå om dagen.
lille sprelle Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Ull innerst. Bukse eller kjole. Tynn ulljakke. Parkdress utenpå (tynn). Passer på at hun har hals og noe på ørene - 3,5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå