Gå til innhold

for liten til å tegne?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei jente på 18 mnd. og jeg lurer på om det er for tidlig å la henne "klodre" i malebøker osv..?

sikkert teit spm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil si hun er 6 mnd for sent ute til å begynne jeg

Skrevet

Tja... dro fram en blokk og blyant til min som er 9m, og han syntes visst strekene som kom på papiret var fascinerende. Prøv og se?

Skrevet

Nei, det er ikke for tidelig, her fikk jeg tegning av sønnen min på 13 mnd når jeg hadde bursdag, var ikke mer enn noen sreker her og der på arket, men toppers ;) Kjøp tegestifter som er beregnet til barn, så er de frie for gift

Skrevet

Nei, er du gal! Har et barn som er veldig flink til å tegne, og tegnegleden begynte tidlig. Lærte seg fort å tegne detaljert også. :) Kjør på!

Skrevet

Neida. Ikke for tidlig:) Men jenta mi som fyller to nå, sliter med å klare rekkefølgen. Hun tar penselen på fargen, etterpå dypper hun den i vann og tar vann på arket;)

Skrevet

hehe så søtt:)

jammen da skal jeg prøve det da!:D Takk for svar :)

Skrevet

Jeg kupper tråden din litt jeg... ;-)

Mannen min mener at blyanter er tingen til en på 1 år, og at farvekritt kommer til å bli spist på. Han mener at selv om det ikke er giftig, er det uheldig. Jeg vil så gjerne ha farvekritt til ungen vår. Opplever dere at det tygges mye på farvekrittene?

Skrevet

Bare til info, alle fargeblyanter og stifter som er i salg i Norge er giftfrie. Dette er det strenge regler på.

Men det står ofte på dem at de ikke er anbefalt til barn under 3 år, og det er fordi de kan knekke og barnet få en del i halsen.

Hilsen ei som jobber med å selge tegnesaker til barn :)

Skrevet

Da er hun sent ute. Mi begynte da hun var 9 mnd. Når hun var 18 mnd tegnet hun øyenvipper og bryn å figurene sine.

Skrevet

22:07 i såfall har du et vidunderbarn som du burde følge opp tett

Skrevet

jenta mi er to år da, men hun tygger litt på dem. hun har begge deler.

Men jeg liker fargestiftene best, for blyentene er så spisse!

De har jo ikke helt kontroll på seg selv de barna...

Ser for meg at hun dette med en lang spiss fargeblyant i munnen. GRØSS

Skrevet

Tull, hun er ufattelig kreativ det er hun. Og du må gjerne sitte der å mistro, hun er forøvrig 8 år nå. Hun holdt blyanten i pinsettgrep slik som vi før hun var 1 år også - fordi hun etterapet oss. Er hun et vidunderbarn pga det også?

Hun kunne skrie navnene til nærmeste familie da hun var 3 og innen hun var 6 kunne hun både skrive og lese. Hun er flink på sånne ting. Hun er ikke et vindunderbarn dog.

Andre ting sliter hun med. Men det er noe spesielt med henne uten at jeg vil si hva. Men man er ikke et vidunderbarn på grunnlag av at man tegner øyenvipper og bryn på figurene sine ved 18 mnd. Nesten 2 år da for guds skyld.

Skrevet

Det er jo litt uvanlig da! Det sies jo at hodefotinger skal komme i 3-4 årsalderen så det å tegne øyenbryn og vipper, og i det hele tatt figurer i en alder av 2 år er godt gjort!

Skrevet

18 mnd er akkurat ett og et halvt år det du.

Det er jævlig tidlig å tegne detaljerte tegninger med bryn og vipper.

Det handler IKKE om kreativitet men om utvikling.

Veit om flerer 3-åringer som kan skrive noen bokstaver, og mange 5 åringer går på skolen og lærer både lesing og skriving, så det er ikke noe spesielt med det som du sier.

Ei eller pinsettgrep, det klarer til og med svært unge barn.

Skrevet

Oi oppdager nå at det står jo 18 mnder. Haha min på 17 mnd har ennå ikke skjønt hvordan en blyant skal brukes! Moro å stikke brødrene med eneste, men å tegne figurer eller i det hele tatt en strek? Nehei! Og rive arket i fillebiter er jo også gøy! ;)

23:04

Skrevet

Jeg snakket til 22:44 da jeg skreiv ett og et halvt altså, ikke til deg, 23:10 ;-D

Skrevet

Nettopp. Det var tidlig, men så hadde hun jo også fått tegne siden før 12 mnd. Hun så på hvordan vi gjorde det. Vi tegnet med den regla, "punktum punktum komma strek, rund som en sol, mage stor, armer to slik kom "navnet" til vår jord (da kom beina)". Og det ble da en strekmann med rund mage, to øyne, nese og munn. Så begynte hun å tegne navle på magen, så kom det vipper og bryn osv.

Det er ikke vindunderbarn, men utvikling som du sier, og vi vet nå at hun er veldig kreativ som hun er 8 år og viser disse kvalitetene.

Jeg vet også av flere 3 åringer som er veldig flinke til å tegne og å skrive og mange 5-6 åringer som kan å skrive og lese. Det handler også vel så mye om barnets interesse.

Når ungen er 1,5 år så kan de faktisk mer enn vi tror, det er bare å tilrettelegge det, særlig om en ser interessen er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...