pandabjørn Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Mannen min og jeg bor i sameie med 19 hus, jeg har spurt sekretæren om å få regnskap i januar hvert år, men da får jeg til svar stoler du ikke på meg ! jeg vil gjerne ha greie på hvordan de regner ut brøytinga...skal ha på møte neste uke ...er det noen som har en § som jeg kan referere til så hadde det vært kjekt å få før neste uke der jeg bodde før så sendte jeg ut regnskap januar hvert år
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har vært regnskapsfører for sameie jeg bor i i 7 år. Regnskapet blir sendt ut før generalforsamling hvert år. Dette fordi de andre i sameiet skal kunne se om de har noen spørsmål til regnskapet før vi har generalforsamling. Vi har også en av beboerne til å gjennomgå regnskapet ved årslutt. Dette er en kontroll for at den som fører regnskapet ikke har gjort feil eventuelt lurt til seg penger. Du kan be om innsyn i regnskapet akkurat når du vil, det er jo dine penger det er snakk om også
pandabjørn Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2011 Takk for raskt svar, når på året har dere generalforsamling?? hvis jeg sier dette du skriver så får jeg nok stygge kommentarer tilbake så det tørr jeg ikke, men hvis du har en § å referere til så hadde det vært kjekt...
mamman til to gutter Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Kan du ikke bare si at det ikke er fordi du ikke stoler på henne, men fordi du ønsker å vite hvordan dere bruker pengene deres? Trodde det var en selvfølge at alle ville se regnskap når det er deres felles penger som blir brukt på ting...
pandabjørn Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2011 Det er bare meg og mannen min som vil se regnskapet de andre tror jeg "driter" i det de bare betaler og ser glad ut !!!
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 http://www.lovdata.no/all/tl-19970523-031-008.html Utdrag fra linken. § 44. Regnskap Styret skal sørge for ordentlig og tilstrekkelig regnskapsførsel. Regnskap for foregående kalenderår skal legges fram på ordinært sameiermøte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå