Gå til innhold

Hva syns dere om folk som går til psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selv går..men jeg gremmes hver gang jeg står i gangen på dagpsykiatrien. Livredd for å treffe noen jeg kjenner,jeg har også litt fordommer mot folk som jeg vet går til behandling. Dobbeltmoral jeg nei?! :(

Men jeg vet jeg trenger hjelp..å er glad jeg har tatt tak i problemene ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott at de tar tak i livet sitt tenker jeg :)

Skrevet

Fy faen for noen svake mennesker, tenker jeg. Sikkert psykopater alle sammen. Håper ikke de har barn!

...eller nei.

Jeg tenker litt sånn: "wow, så flott, her har de et problem og så tar de tak i det. Glimrende!"

Psykologbesøk kan jo være så mangt, flott at DU får hjelpen du trenger også.

Skrevet

Synes det er godt de tar tak i det de trenger hjelp til. Men det er desverre mange fordommer mot det å gå til psykolog...

Kanskje du ikke trenger fortelle det liksom på facebook og liknende... ? Ikke fortell det til noen?

Skrevet

Jeg selv går, og kjenner flere som gjør det. Vi er alle vanlige folk. :)

Skrevet

De er streke som tar ansvar for livet sitt når ting butter imot. Flott at det finnes hjelp å fa. Det er INGEN svakhet å søke hjelp, det er en styrke!!

Skrevet

Hva burde jeg tenke om det?! For jeg tenker ingenting, egentlig... det er jo fint at de får hjelp, uansett hva problemene deres egentlig består i. Profesjonelle samtalepartnere er gull verdt, så om man føler behov for psykolog og får plass hos en, så er det jo flott for dem.

Skrevet

Hmm... Tenker?

Går selv til psykolog jeg da, skal i morgen:) Er ikke flau for det, og det bør heller ikke du være:)

Skrevet

Jeg går også til psykolog, og begynte med det pga. et alvorlig problem jeg hadde som jeg trengte hjelp til å snakke om og takle. Jeg vegret meg veldig i begynnelsen fordi jeg, som deg HI, hadde fordommer mot det å gå til psykolog. Jeg ville ikke helt innrømme at jeg ikke kunne takle problemene mine selv uten hjelp også.

Nå, etter å ha gått hos psykolog i ganske lang stund, så tenker jeg at det er noe ALLE burde gjøre en gang i løpet av livet sitt. Man trenger ikke å ha veldig alvorlige problemer for å gå til en psykolog, alle har noe som de kunne ha godt å av å diskutere gjennom med en nøytral, profesjonell person. En som kan hjelpe en til å se ting fra et annet perspektiv enn det man selv klarer.

Mulig jeg er så positiv til dette fordi jeg har så utrolig bra kjemi med min egen psykolog og har så positive erfaringer med å gå hos ham, men jeg har seriøst forandret synet på det å gå hos psykolog. OG jeg tenker i alle fall ikke noe negativt om folk som går hos psykolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...