Gå til innhold

Hvordan er deres 2 mnd gamle babyer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vekt, lengde, motorikk, søvnvaner, spisevaner, kommunikasjon, humør etc..?

Min gutt er akkurat 2 mnd nå. Han veier 6,5 kg og er ca 63-64 cm lang. Han er veldig aktiv; beveger seg masse, hele tiden i våken tilstand. Løfter hodet godt i mageleie, og begynner å få styrke og tålmodighet til å ligge en stund på magen.

Han sovet fremdeles mye mellom måltidene, men ser klare tendenser til en noe lengre våkenperiode på formiddagen og også på sen ettermiddag./tidlig kveld har han noe lengre våkne perioder. Om natta, mellom ca 20.00 og 07.00 våkner han kun for å spise, - da normalt sett ca kl 04. Spiser bare denne éne gangen iløpet av disse 10-12 timene, og sover hele tiden ellers.

Jeg fullammer, og han spiser stort sett ca hver 4. time på dagtid, i tidsrommet fra ca 07.00 til 20.00. Han dier på begge bryst hver gang, men bruker relativt lite tid; iløpet av max. 8-10 min. er han mett.

Han har aldri sovnet til puppen, og bruker ikke sutt, men sovner likevel greit når jeg legger ham ned.

Humøret hans er nesten KUN godt. Han smiler mye og "skravler" ustanselig i perioder,- særlig når noen snakker med ham. Han gråter så og si aldri, uansett om han er trøtt eller sulten. Og dersom han gråter, lar han seg fort roe.

Hvordan er hverdagen med deres små? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er større nå, men jeg kan skrive litt om hvordan hun var da hun var 2 mnd gammel.

Hun var egentlig ganske blid, mye smil og godlyder. Men hun var også veldig bestemt. Var hun sulten så var det NÅ MED EN GANG! Og sulten var hun nesten hele tiden, spiste og spiste! Hun sutret aldri, men sa HØØØØØØYT i fra. Hun brølte konsekvent i 5-10 minutter hver eneste gang hun ble plassert i vogn eller bilsete.

Hun var veldig våken og kvikk. Blikk kontakt og hermet etter grimaser. Var våken i timesvis av gangen. Hun sov aldri lange dupper, men små powernaps på 20 minutter. Elsket at det skjedde litt rundt henne. Besøk, babysvømming eller gå på IKEA syntes hun var veldig kjekt.

Hun var veldig kosete og sosial. Likte slett ikke å ligge for seg selv og pludre, ville ha selskap. Og likte ikke å sove alene, men sov godt inntil mamma om natta. Sov litt på kveldene, men la seg ikke for natta før i 23 tida og våknet hver 3. time for mat (og bleieskift som regel da hun bæsjet seg ut).

Motorisk var hun normal, ganske aktiv og sterk i nakken. Hun begynte å gripe etter leker og holde selv da hun var 3 mnd.

Vekt og lengde ble ikke målt akkurat ved 2 mnd, så jeg må bare tippe utifra målinger litt før og etter. Tror hun må ha vært 5-5,5 kg og cirka 60 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...