Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Idag har jeg spist følgende; 2 brødskiver, 2 knekkebrød, 4 potetlomper, samt middag bestående av lammekjøtt, litt potet og grønnsaker. Dette fordelt på 5 måltider. (i tillegg drikker jeg vann, sukkerfri saft iblant - og svart kaffe). Kan legge til at jeg er 170 cm høy, går relativt mye og fullammer min 5 mnd gamle sønn. Bør jeg spise mindre? Spiser når jeg er sulten..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Badevekta gir deg svaret. Er vekta stabil spiser du passe. Går vekta opp må du enten kutte mengde eller spise mindre kaloritett mat. Går vekta ned må du enten øke mengden eller spise mer kaloririkt. Man kan gjøre menyen din både kaloririk og kalorifattig, og "går relativt mye" er ikke spesielt presist. Hva du veier vil også påvirke hvor mye mat du trenger. Konklusjon: Dette må du vurdere selv...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Det høres heller lite enn mye ut. Spiser du ikke frukt og drikker melk?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Nei, det er ikke for mye. Flott at du fordeler det også Trenger ikke spise mindre.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 Spiser nok lite frukt, men håper det "oppveies" av at jeg spiser endel grønnsaker? Er ikke spesielt glad i frukt.. :-/ Melk drikker jeg aldri, og er vel generelt sett ikke spesielt glad i melkeprodukter heller. Det hender jeg spiser en yoghurt eller har ei skive ost på skiva - men det er svært sjeldent. . HI
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Med mindre du spiser godt over en halv kilo grønnsaker hver dag og er nøye på å få i dg kalsiumrikke matvarer får du sansynlig vis ikke i deg de næringsstoffene du trenger.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Hm.. Jeg spiser vitaminer i pilleform eller bjørneform ..... Det hjelper vel?! HI
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Det hjelper, men det er ikke på langt nær like bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå