Gå til innhold

Noen som kan anbefale noen gode krim bøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest alt av Jo Nesbø og Dan Brown, disse liker jeg veldig godt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du godt lese Mankell, Läckberg eller Val McDermid.

Skrevet

Dårlig å huske titler, men her er et knippe forfattere du bør prøve:

Jørn Lier Horst

Arnaldur Indridason

Ann Cleeves

Theorin

Skrevet

Lackberg skriver SÅ dårlig....gode plot, men jeg blir gal av den naive stilen hennes.

Skrevet

Tom Kristensen, Karin Fossum, Kjell Ola Dahl. Mye bra fra alle disse.

Skrevet

James Patterson anbefales veldig! :)

Skrevet

Unni Lindell. Liker Jo Nesbø veldig godt, men Mankell er ikke noe for meg

Skrevet

Stig Larsson sin trioligi :) Den er heeeelt fantastisk :)

Skrevet

Jussi Adler-Olsen

Dansk krimforfatter som jeg likte veldig godt, fått veldig gode kritikker og selger veldig bra i mange land.

Kepler

Svensk fofatterpar som skriver under pseudonymet Kepler, disse bøkene er veldig bra. Første boken blir filmatisert i Sverige.

Val McDermid

Veldig typisk krimbøker, flere er filmatisert og gått som bl.a påskekrim på TV2.

Akkurat nå leser jeg en helt ny bok som heter Kråkejenta av Eriksson & Sundquist. Dette er første boken i en trilogi, veldig veldig fornøyd så langt, fint personalgalleri og spennende tema.

Skrevet

Også Liza Marklund sine bøker om Annika Benktzon

Skrevet

Jeg synes bøkene til Lackberg er utrolig gode :)

Anbefales av meg hvertfall.

Skrevet

Dersom du liker Harry Hole og stilen til Jo Nesbø bør du lese Gunnar Staalesen. Hva som helst egentlig, han er uten tvil den beste krimforfatteren vi har i Norge i dag.

Forøvrig er Karin Fossum og Anne Holt kurrante krimskribenter. Selv liker jeg ikke så godt de svenske, men vet ikke hvorfor.

Skrevet

Minette Walters og >Elisabeth George :-) har helt dilla på George sine bøker for tiden!! Har vel også lest alt av Liza Marklund og Henning Mankell :-)

Skrevet

Bøkene til Jan Mehlum er bra. Ellers så fekk Øystein Wiik (operasangeren) Rivertonprisen for krimboka si som kom ut i fjor - Dødelig Applaus. Eg held på med oppfølgjaren - Slakteren, no.

Likar du klassisk krim (Agatha Christie-stil) så må du, forutan å lese Agatha Christie så klart, gje Hans Olav Lahlum sine bøker ein sjanse.

Menneskefluene og Satelittmenneskene. Tredje bok kjem på nyåret. Anbefales av meg!

Skrevet

Vil anbefale Gunnar Staalesen på det varmeste. Karin Fossum, Unni Lindell og Anne Holt skriver også bra krim.

Jeg liker også godt Henning Mankell, Liza Marklund likte jeg den første boka av, men jeg takler ikke all elendigheten i privatlivet og den firkanta væremåten til hovedpersonen etterhvert. Blir mer irritert enn engasjert.....

Skrevet

Ingen som har nevnt Tom Egeland. Han skriver bra, også er ikke helten en sånn "James Bond"-type. Liker :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...