Gå til innhold

Frukt, usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er normalt slank egentlig :) Omlag 56 kilo. Men er det Usunt å spise frukt?! Idag spiste jeg et grovt frokostbrød med mager skinkeost og agurk til frokost, og et lite beger med litt oppdelt plomme, ananas, litt gulrot, og eplebiter.. Spiser et eple nå da også. er vel usunt med så "mye" frukt ila en dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig usunt ja!! Det er derfor det heter 5 om dagen, fordi det er fryyyyktelig usunt!

Skrevet

Man skal vel strengt tatt ikke spise 5 FRUKT om dagen? De inneholder jo sukker.. Ikke mye antall kcal men

Skrevet

Fem om dagen gjelder ikke fem bananer, det skal være overvekt av grønt. Og frukt er greit, så lenge man ikke overdriver mengden, er jo mye fruktsukker i det. Alt med måte.

Skrevet

Jeg trodde 5 om dagen skulle bestå av 2 frukt og 3 grønnsaker. Men i forhold til sjokolade, så er det jo sundt. Innholdet i forskjellige typer frukt, varierer jo også mye

Skrevet

For mye frukt er usunt på grunn av sukkeret. Skal være 3 grønnsaker, 2 frukt (maks). Men det er jo egentlig anbefalt 6 om dagen da.. ikke 5.

Og i forhold til annet godteri må jo frukt med andre næringsstoffer i tillegg til sukkeret være mye bedre.

Skrevet

Lord all mighty...

Vel det er fruktsukker, og er ikke så usunt som raffinert, og ikke minst e-stoffene man propper i seg fra fabrikkert mat.

Alt med måte er vel en fin regel å leve etter. Folk med et anstrengt forhold til mat kan ikke ha det godt. Dessuten er jo det så mye dietter som bare skaper kaos i kroppen uansett.

Skrevet

Det er sunt med moderate mengder frukt, men frukten bør inntas sammen med et måltid. Dette fordi frukt fører til blodsukkerstigning og syreskader på tennene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...