Gå til innhold

Off herregud.. noen som har blitt gravide ETTER EL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en one night stand her om dagen, ca 4-5 dager etter jeg (tror) jeg hadde EL. Har ganske stabil mens, og kjenner murringer og ekstra utflod de dagene jeg har EL. Men nå mistenker jeg nemlig at jeg er gravid :/ Er det i det hele tatt mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså... Det er jo ganske vanskelig å bli gravid før egget slipper seg, da...

Det er nok mulig at du er gravid. Du får ta en test :)

Skrevet

sædcellene kan jo ligge i flere dager, så det er jo mulig å bli gravid om man har sex før EL. Det jeg tenkte var vel mer om egget kan bli befruktet så lenge etter EL, eller? Er ikke helt inni dette, beklager.

HI

Skrevet

egget lever kun 24 timer, men man kan ha flere eggløsninger iløpet av en måned, derav ingen "sikre perioder"

Skrevet

Dette i tillegg til at HI kan ha bommet noen dager på EL. Og sex kan "riste løs" en EL.

Skrevet

Jeg vet ikke jeg altså, men sist jeg var gravid (vi er "slitere") var jeg til tidlig UL i uke 6 og 8 og 10. Og selv om jeg vet med 100% sikkerhet når tid jeg hadde EL så ble jeg satt frem 11 dager, Gynekologen mente jeg kan ha hatt en ekstra EL like før jeg egentlig skulle hatt mensen, og blitt gravid da, og ikke den dagen jeg vet jeg hadde EL.

Skrevet

Et egg er fruktbart 24-48 timer etter det er sluppet, så har man sex 4-5 dager etter at egget er sluppet, kan man ikke bli gravid.

Men, uansett hvor stabil syklus man har, skal det veldig lite til før eggløsningen blir utsatt noen dager.

Det kan være en dag du har trent litt hardere enn vanlig.

Litt mer stress enn vanlig.

Litt endret kosthold.

Forkjølelse.

Og så videre..

Så muligheten er der,

Ta det med ro og vent å se om mensen kommer, og dersom den ikke gjøre det, ta en test

Skrevet

Herregud, hvor dum går det an å bli? Ubeskyttet one night stand? Kjære vene.

Skrevet

Hva vet du om det AA 20:11?

Etter hva vi vet, kan det like godt ha vært en kondom som sprakk...

Skrevet

Selvfølgelig kan det hende du er gravid.

Hvordan vet du egentlig at du slipper egget den dagen du kjenner murringene, kanskje kroppen din murrer litt to dager før egget slippes?

En orgasme kan også trigge en eggeløsning...

Skrevet

Jeg hadde tidlig UL med min sønn, og da ble jeg sett frem en uke! Og jeg testet positiv på EL dag 14 i syklusen, så har tydeligvis hatt flere EL....

Skrevet

Jeg hadde tidlig UL med min sønn, og da ble jeg sett frem en uke! Og jeg testet positiv på EL dag 14 i syklusen, så har tydeligvis hatt flere EL....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...