Gå til innhold

Jadda.. 200 kr igjen på konto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og de skal holde i 9 dager :(

Er student, aleneforelder og nå er abonementer mitt sperra siden jeg ikke får betalt tlfregninga enda.. Buhuu! Har søkt stipend og lån for LENGE siden men er ikke kommet inn. Bostøttesøknaden ble avvist..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bare du som har det sånn HI.

Jeg har 370 kr som skal holde til den 21 okt ......

Må bruke det vi har i skap, skuffer og fryser ...

Skrevet

Søkte også stipent for lenge siden (dvs. for 10 uker siden) og i går ble søknaden behandlet og godkjent. Hurra!

Fikk heldigvis bostøtte for september. Hvorfor ble din avvist?

Uff:( Jeg føler med deg. Virkelig! Å være blakk SUGER bigtime!

Skrevet

Fikk lønna inn og alt gikk til husleie og div. regninger. Har bare par tusen til å leve til neste lønning, og har nesten ikke fylt opp med mat i kjøleskapet eller fryseren :(

Skrevet

De mente jeg ikke hadde KRAV på det! Er student med et barn på like under tre år og har full OS, barnetrygd, stødnad til barnepass, barnebidrag (1000 kr) og en ekstra barnetrygd.

Har faste boutgifter på 8500 inkl strøm og barnehageregning på 2580.

+ forefallende regninger ( har et par inkassoregninge rjeg fikk utsatt), en ubetalt tlfregning og et lån på en tusenlapp jeg nedbetaler i mnd.. Det her går så vidt rundt!

Skrevet

Hmm, snodig. Men jeg vet at det er forskjellig fra kommune til kommune og at det kommer mye an på hva gjennomsnittsleia ligger på.

Der jeg bodde før betalte jeg 7000,- i mnd. og fikk ikke bostøtte. Nå bor jeg i en annen kommune (med samme "inntekt"), betaler 5000,- i husleie og får bostøtte.

Jeg krysser fingre, tær og hageslangen for at Lånekassen får ut fingeren snart slik at du får penger.

XXXXXXXX

17:01

Skrevet

Ja, får sikkert ikke penger derfra før i November. Men kjipt å ha snart kommet seg inn i den 4 skolemnd og ingen penger derfra. Men det er lånekassa i et nøtteskall! Er mer bekymra for om jeg klarer meg over en uke med 200 lappen :s Eller om jeg må krype til korset et sted..

Skrevet

Hvorfor bruker de så lang tid? Søkte du sent?

Litt over en uke på 200,- er lite.... Men jeg har ikke fryser og har kun et lite kjøleskap så jeg har aldri mye mat på lager. Håper du har det og om det virkerlig kniper seg til så be om et lite lån av dine foreldre, av venner, banken el. Bedre å spørre enn å skulle gå uten mat.

17:01

Skrevet

Jeg var akkurat innom nettbanken, har 700kr som må holde over helga.. Kan alltids føre over fra gubbens konto(han er bortreist), men har bestemt meg for at vi skal klare oss over helga! :)

Får håpe du får stipendet ASAP, du må ringe og purre på dem!

Skrevet

Skolen gjorde en feil og avviste søknaden med at jeg IKKE var elev med lærerstedet. To ganger! Tredje søknaden mottok de 21 September, så håper for alt i verden den går igjennom snart siden det er så sent i skoleåret og de aller fleste (forhåpentligvis) har fått stipendet. Har hørt noen som sier den har gått igjennom etter tre uker, blir jo da en del etterbetalt:) Hadde megalite penger i begynnelsen denne mnd ( min mor overførte da noe penger) men har nesten ikke samvittighet å spørre henne igjen! De JEG har lånt penger til og som egentlig skylder meg penger er nok blakk som kirkerotter de og så der nytter det vel lite å spørre. Nytter ikke be om penger på sosialen da når penger kommer inn i neste uke? HI

Skrevet

Men takker for svar dere :) 17.16, tlf abonnementet mitt er sperret enn sålenge siden jeg ike har råd til tlf regninga! :( så får ikke ringt..

HI

Skrevet

Men du skal vel ikke ha bhg-regning på omtrent 2500 kr når du er student? Har ei studentvenninne som sa at hun betaler 750 kr for full plass.

Skrevet

Om man er alene så kan man søke om stønad til barnetilsyn. Jeg får det og betaler 1100,- for barnehageplass i mnd.

Skrevet

Know how it feels like.. Vi klarer oss, men ikke over middels. Og selv om jeg vet at jeg får penger av pappa og kjæresten min om jeg spør, så synes jeg det er flaut. Jeg er tjuefire år, og selv om jeg er student bør jeg faen meg klare meg selv. Gleder meg til jeg er ferdig utdannet!!!

Skrevet

Får stødnad til BT ja, 1450 kroner :-) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...