Gå til innhold

Er så lei av å amme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns virkelig ikke det er koselig. Baby er nå bare 11 uker og allerede er jeg lei. Har fått mindre melk og må gi han tillegg på kvelden etter amming siden jeg har så lite da. Men jeg er nesten litt glad for at melka minker for da kan jeg gå mer over på å gi NAN. Føler meg forferdelig ego når jeg tenker sånn..Er jeg fæl?

Håper ikke jeg blir hengt nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir sikkert hengt. Men jeg skjønner deg godt. Er i uke 12 med andremann og gruer meg allerede til ammingen..

Skrevet

Ego, ja, men ikke fæl. Det er kjedelig å amme, spssielt når de er så små, men ofte blir det bedre. Det er kjedelig å gi flaske også.

Skrevet

He he sann hadde jeg det med min første, da jeg var 20 år..... Stoppet med ammingen etter 6 uker da jeg ikke taklet det. Men med neste var det greit og nr 3 så mista jeg det.

Håper nå at jeg får masse melk med 4mann, for jeg orker ikke det styret med å varme melka m.m.

Ungen overlever FINT på Nan. Og stol på deg selv hva som er best for deg og mini :)

Skrevet

Hvis du er så lei, så er det jo bare å slutte å amme!

Erstatning funker helt fint og du har jo allerede gitt ungen din mm i nesten 3 måneder.

At ungen er urolig på kvelden er helt vanlig. Jeg har en mme-unge og en mm-unge og begge har vært urolige på kvelden selv om jeg har masse melk.

Skrevet

slutte hvis du er lei a, ingen som tvinger deg =)

Skrevet

Amme i vei! Det er helt normalt å tro en har lite om kvelden. Melka di minker nok ikke, men du bare tror det. Eller... den vil jo minke når du begynner fast med tillegg......

Du kommer til å angre når du må drasse med flasker og tillegg, og varme dette samme hvor dere er.

Jeg har hatt et flaskebarn og har ammet et barn. Det er så enkelt å amme i forhold til det der flaskedritet.

Skrevet

Alle har mindre melk på kvelden, det er helt vanlig. Begynner du med NAN på kvelden, FÅR du mindre melk, også MÅ du gi NAN og da er det gjort for melka di...

Ungen har det best med mm, så hvis du bryr deg mer om ungen enn deg selv, så fortsetter du å amme uten NAN innblanding. Det er ikke slik at du ikke må gi ungen mat om du begynner med NAN, du må bare gi falske isteden og det er styrete. NAN som skal blandes, vann og flasker som skal kokes osv.

Skrevet

Næh, du kan jo bare slutte, ingen som tvinger deg:)

Jeg hadde ikke giddet å slutte, det er så mye enklere med puppen. Men det er jo meg da, jeg ønsker å bruke tid på det jeg ønsker i fritiden min. Ah, så deilig det var å slippe ekstra forberedelser til måltidene, til man skulle på trilletur eller skulle reise bort.

Hatt både flaske og puppebarn altså=)

Skrevet

Jeg syns du fikk noen teite svar her.

Problemet er jo ikke at du har for lite melk på kvelden, "problemet" er at du ikke liker å amme. Og det er OK! Du skal ikke trenge å amme hvis du ikke vil, og erstatningen i dag er så god at det egentlig ikke gjør noe. Du har vært flink de ukene du har ammet, og hvis du vil si deg ferdig nå, så er det helt greit :-)

Selv ammet jeg i nesten 22 mnd og syntes det var flott, men den dagen det ikke var koselig lenger, da sluttet jeg. Og det gjør jo ingen ting! Enten barnet er 11 uker, 6 mnd eller 2 år gammel.

Hvis noen begynner å bry seg skal du be dem ta rennafart og drite i det. Ungen din overlever helt fint på mme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...