Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Er det noe nytt eller? Jeg har født 2 ganger tidligere, venter nr 3 nå. Og har ikke tenkt noe på noe fødebrev og ønsker rundt fødselen. Ungen kommer uansett... Og det er bare til å komme med ønsker underveis, og ingen av mine fødsler har gått som planlagt. Så hva er da vitsen med å bruke lang tid på ett fødebrev og så i etterkant bli skuffet for at ikke halvparten engang blir utført?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Har fått fire barn uten et eneste fødebrev jeg også, og der overhodet ikke hensikten, man er da i stand til å snakke med jordmor selv.. Men om man har spesielle behov eller ønsker pga angst, seksuelle overgrep e.l. og er altfor sjenert til å snakke for seg kan det sikkert ha en hensikt. Men de fleste av oss kan fint snakke med jordmor selv når vi kommer til sykehuset, da vet du at det du sier blir hørt og du får tilbakemeldinger på ønskene dine og kan diskutere løsninger. Mye bedre synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Enig. Umulig å si hvordan ting går så veldig dumt å ha lagt store planer i forveien for så å bli skuffa. En annen ting er å ha tenkt gjennom hva en kan tenke seg av stillinger og evt smertestillende, så en vet hva alternativene er. Så får man ta det som det kommer. Jeg hadde lest maaaassse før min fødsel, men hoppet altid over kapitlene om keisersnitt for det skulle jo ikke jeg ha... gjett hvem som fikk hastesnitt...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg er førstegangs, og det har ikke falt meg inn å skrive fødebrev. Jeg kan nå prate for meg
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 Før første barn tenkte jeg at det gidder jeg ikke, jeg må jo ta det som det kommer, og jeg blir jo spurt litt hvordan jeg tenker det når jeg kom er inn og formidler underveis hvordan jeg vil ha det. Kort oppsummert: det blir fødebrev på meg denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Klarte fint ved forrige fødsel å formidle hva jeg ønsket og ville. Gikk veldig bra selv om fødselen overhodet ikke var slik jeg hadde "planlagt". Men slik er det vel for de fleste;)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Tror hensikten mest er å gi jordmor en heads up i forhold til ønsker. Jeg har skrevet - ønsker badekar - klyster - tørk baby før den blir lagt på bryst - ikke snakk med mild stemme Ikke mye brev, mer basic info.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Tørk baby? Synes du babyen er ekkel? Hørtes veldig rart ut. Jeg ville heller sagt at baby skulle opp på meg ASAP.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Ja, jeg personlig ønsker dette, det har du heldigvis ingenting med;)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg fødte på ABC på Ullevål og ble bedt om å gi dem et fødebrev på forhånd. De hadde til og med et ark med spørsmål jeg skulle svare på. Var egentlig veldig kjekt. Følte at mine ønsker ble bedre ivaretatt når det sto svart på hvitt. Dessuten var det veldig bra for jordmor å ha lest seg opp på mine tidligere fødsler da den erfaringen ga henne verdifull informasjon om hvordan kroppen min fungerer.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #11 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg er enig med deg, HI. Jeg gikk til fødslene mine med et åpent sinn, uten noen som helst forventninger utover å få et frisk og levende barn. De som jobber der gjør dette hver eneste dag, og jeg stolte på at de også gjorde det som er best for meg. Jeg synes det faktisk er ganske naivt å komme til en travel fødeavdeling med røkelse, myrra og lang liste - og tro at alt blir slik man hadde drømt om. Musikk til riene, musikk til utdrivningsfasen, egne lyspærer til lampene etc etc.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #12 Skrevet 11. oktober 2011 Står det der at du nekter å ta imot en baby som gulper og som bæsjer også da eller? Gud forby at det kommer noe søl på deg? Det er faktisk det verste jeg har hørt, tørke babyen først... hjelp!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #13 Skrevet 11. oktober 2011 Noen er redde edderkopper, andre er redd slim og blod. Er da ikke noe spesielt med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå