Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Da mener jeg hettegensere og fleece med hetter! Her har vi en del av det, men jeg bruker det minst mulig for jeg er så redd for at de skal henge seg fast i hetta når de leker. Hvilke tanker har dere om det?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Han har det ja. Men bruker de lite, og aldri i barnehagen. Nettopp av den grunn at han kan henge seg fast. Også er det jo så klumpete å ha under yttertøy
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 De kan snubble i skolissene sine også. Jeg er ikke hysterisk.. Skal man starte å tenke på hva som er farlig så kan man ikke få barn.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 HI her: Jeg er ikke hysterisk, men en ansatt i bhg anbefalte oss å ikke ha det da hun hadde sett hvor ille det kan gå. Det var etter at hun nevnte det på foreldremøte at jeg begynte å gruble på dette. Værre å bli hengende i et tre enn å snuble i skolissa da....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 Forskjell på å snuble og kanskje få et skrubbsår/blåkul og å bli kvalt da... Og jeg fins ikke hysterisk jeg heller. Har tatt meg selv i å tenke at jeg kanskje er litt hysterisk når jeg velger å ikke bruke hetteklær i bhg. Men har så tenkt at det er ikke det store problemet å unngå det, så kan det droppes så gjør jeg det. Tror forresten mange av foreldrene i bhg må tenke sånn, for jeg har faktisk lagt merke til at nesten ingen av barna bruker klær med hette på.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Bruker aldri klær med fast hette i barnehagen. Egentlig liker jeg ikke hetter på gensere og collegejakker overhode, men ungene synes jo slike klær er fine da.... Så de får bruke det hjemme:) Å snuble i skolissene kan neppe sammenliknes med å kveles av en hettejakke/genser
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Kjøper ikke selv, men får man kan hettegensere brukes til hjemmetøy på regnfulle kosesøndager.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Så det er kun i barnehagen de kan henge fast med hette genser???? Ikke hjemme????
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Unngår å kjøpe klær med hetter. Spesielt når det gjelder yttertøy så sjekker jeg om at det går ann å ta av hetta. Og gensere med hette kjøper jeg ikke da jeg synes det blir klumpete å ha under yttertøy. Jeg liker ikke klær med hetter til meg selv heller.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 Nei, og er de ute og leker her hjemme, får de heller ikke ha de på Mitt kompromiss (dessverre) er at de får ha de på når vi er her hjemme, eller som i går da vi var på kino, eller på den lange bilturen til mormor og morfar etc etc.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #11 Skrevet 11. oktober 2011 Men å sette ungene i en bil er dere ikke så nøye med.......
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #13 Skrevet 11. oktober 2011 Så teit å si det med bil da!!! Ja, det kan skje mye når men er ute og kjører, men å slutte å kjøre bil betyr for de fleste en veldig stor omveltning i livet. Det å droppe hetteklær er et bittelite tiltak som ikke koster noe og som er gjort i en håndvending... HI
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #14 Skrevet 11. oktober 2011 Ja, gutta mine bruker nesten bare hettegensere. Men de har ikke et eneste fleeceplagg med hette, det er bare tilfeldig..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #15 Skrevet 11. oktober 2011 Her bruker ungene veldig mye hettejakker.... Har bestandig gjort det. Skal man slutte med alt for at noen unger i landet skjer det noe med,ja da får vi slutte å la ungene bade,leke ute alene osv. Tror det er farligere med de som dytter vogna med ungen i ut veien er farligere enn hettegenser....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #16 Skrevet 11. oktober 2011 Aldri! Tenker ikke at det er hysterisk,men smart. Blir kjøpt kun med avtakbar hette.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #17 Skrevet 11. oktober 2011 Ja, de har hettetøy, men bruker det aldri i barnehagen og på skolen, og jeg sender ikke med de klærne når de skal til andre folk, nettopp fordi jeg er redd for at de skal henge seg fast.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #18 Skrevet 11. oktober 2011 Veldig veldig sjeldent. Har utedresser og regntøy med hette da, men prøver å kjøpe f.eks. college med høy hals istedenfor hette. Glemmer ikke den barnehageulykken, og har kjøpt ekstremt lite med hette etter det.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #19 Skrevet 11. oktober 2011 Skolegutten liker veldig godt hettejakker, så han får ha det. I barnehagen bruker vi det ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #20 Skrevet 11. oktober 2011 Ja har noen gensere med hetter. Men nei, han får ikke bruke de i bhg. Han får heller ikke bruke skjerf i bhg., å jeg har lært han at han MÅ ta av hjelmen om han skal leke og ikke sykle. Syns ikke det er hysterisk å ta slike forhåndsregler. Det er så enkle tiltak, å kan bety mye om en ulykke først skjer. Det å dra frem alle andre potensielt farlige ting fra folk som syns dette er hysterisk blir bare for dumt. Du som nevne bil.. Du bruke vel bilsete? Det er jo tiltaket for sikkerhet i bil. Hjelm for sykkel osv. Man trenger ikke slutte med ting, men ta forhåndsreglene, å gjøre enkle grep så ulykker ikke trenger å få helt tragiske utfall.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #21 Skrevet 11. oktober 2011 Har noen, men bruker de ikke så mye. I alle fall ikke så mye de første årene. Har ikke fallt meg inn å tenke på faren for at de kan henge seg fast i hetta, men jeg synes det er upraktisk med hette når de skal sitte i bilstol eller ha jakke på utsiden. Hetta blir bare en klump bak og det virker ubehagelig for barna. Selv om de ikke har sagt noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå