Mamma+2 Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Vi bor i en by nå-Jeg og mitt barn, sammen med min samboer og hans barn. Vi har begge hovedomsorg for hvert vårt barn, men de har samvær med sin mor/far annenhver helg... Nå har det seg sånn at jeg er syk og føler hverdagen er utrolig slitsom og vi tenker på å flytte til mitt hjemsted....stedet jeg trodde jeg var "ferdig med" , men jeg innser at vi vil få mer hjelp i hverdagen der. Vi er forberedt på at min sambo sin ekskone vil mislike dette...hun skal få se barnet like mye ( annenhver helg), men redd hun vil prøve påvirke barnet-. Barnet er ikke stort nok til å bestemme selv,men å bli hørt... Det var en barnevernssak som gjorde at barnet flyttet til oss, men mor fikk ingen dom på seg...det vi er redd for er at hun dermed kan få barnet tilbake -om hun går til sak og får barnet med på det.... Vil det beste for alle parter, men kjenner denne redselen sliter...usikker om vi bør si ifra i lang tid i forkant eller om vi bør vente- redd for at det vil bli en belastning for barnet å stå mellom oss og mor- om dere forstår??
Babykilo Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Er det veldig langt unna? Tenker da både på barnet som skal ha samvær med sin mor, og moren selv som har rett på samvær. Hvis det er bestemt at hun ikke er skikket til hovedomsorg, veier jo dette tungt hvis hun skulle forsøke å ta opp saken på nytt. Har hennes situasjon bedret seg? Jeg tenker at så lenge samværet fortsetter, burde det være greit. Men tenk på ungen i første omgang. :-) lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå