Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Har 3 unger som var hjemme med mor, 4 år, 2 år og 3 mnd. I tillegg hadde vi besøk av en venninne av eldstemann hele dagen. OG selv med 4 barn i hus, rakk jeg å skifte sengetøy, vaske og henge opp 3 maskiner med klær, bake rundstykker til lunsj, rydde i kjelleren, lage sunn og næringsrik middag, støvsuge i stuen og vaske begge badene.. Og jeg hadde overskudd til å ta ungene med på en liten tur etter middag, da mannen kom hjem fra jobb og hadde hodepine. Så fornøyd med meg selv:) Skal si det hjelper med nattesøvn!!
~ spiren ~ Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Ja, er viktig med god nattesøvn! Skulle gjerne hatt litt av den energien en dag eller to :-)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har selv manglet den i ca 4 år, da mine to første småttiser ikke har vært spesielt soveglade. Nå har det blitt bedre, så nå kjenner jeg at jeg har energi, og det er deilig!! Kanskje det er smittsomt, og du får en energifull dag du også..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Wow, så snille unger du har!! Heldiggrisen Her har vi en gutt på to år med verdens største turbo; løper opp og rundt og overalt på ti sekunder, drar seg alene opp i traktoren, phew! <3 Kan ikke la ham være alene et sekund; han får opp dørlåser og forsvinner nedover veien på et blunk.... Lillebror på 6 mnd har sovet 9 timer i døgnet siden fødselen og er en urolig og irritabel gutt som skriker om han ikke bæres.. I tillegg har vi verdens søteste tvillingjenter på 6 år, som nok er mer av samme natur som dine tre - de sov søtt i vogga fra første natt og kunne sitte stille og leke med kjøkkenskuffen i en time <3 Da var det null problem å få unna husvask og klesvask! Savner de dagene ja, hehe
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg var også supermom - tok med ungene i svømmehallen etter å ha laget et sunt og nærende middagsmåltid, som de i tillegg elsket (spiste gryten HELT tom). En bihistorie: i svømmehallen møtte vi hun brugda som eksen min har flyttet sammen med etter hans utroskapshistorie. Hun kjenner ungene, de er der annen hver helg, men hun nektet å se på oss eller si hei! (Jeg bare ler - gærne kjerring.)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Bra for dere!! Jeg har tenkt å være supermom en annen dag. I dag er jeg bare mamma med minsten hjemme og de største i barnehagen..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har vært supermom i nesten 3 år siden jeg har hatt 100% ansvar for mine barn, fulgt dem opp på aktiviteter, skole og barnehage, laget god mat til dem, vist interesse for deres utvikling og tatt vare på hus og hjem. Samtidig som jeg har hatt 100% jobb med mye ansvar og noe kveldsjobbing, ingen slekt eller familie her jeg bor, og barnefaren har ikke sett barna en eneste gang på denne tiden. Har ikke fått noe avlastning med barna overhode. Likevel ser jeg ikke mitt snitt til å skryte av det. Det er vel det man kan kalle supermom, ikke hvor mye rundstykker man baker når noen andre passer ungene, der er ikke supermom, det er superhusmor det.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Jøss, der skrøyt du visst likevel. Vi sender en hilsen i posten.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Ja vel.. Du er bedre enn meg, i get it!! Men i går hadde jeg en veldig bra dag hjemme med mine barn. Så jeg har vel lov til å være fornøyd med det??
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 Er bare litt lei av folk som mener at hvis de gjør masse husarbeid, så er de kjempegode mødre, og rynker på nesa av dem som prioriterer tid med barna fremfor skinnende hus 24/7.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #11 Skrevet 11. oktober 2011 Men du.. Står det noen plass at jeg ikke tilbragte tid med ungene? Mellomste hjalp til med å skifte på sengene (og hoppe i sengene) de to største slåss om å få ta klær ut av maskinen når den skulle tømmes, de fant frem alle grønnsakene som skulle i linsegryten. De ryddet stuen sånn at jeg fikk støvsugd og de spiste masse rundstykker... Ok jeg skrev ikke det i hovedinnlegget, men for meg er det en selvfølge faktisk;) Og jeg tror jeg er en god mor som lærer ungene at husarbeid er en naturlig del av hverdagen, ikke bare noe som foregår etter at de er i seng..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #12 Skrevet 11. oktober 2011 Tror ikke ordet supermom ligger i det at man er bedre mor en andre fordi man rekker unna en god del på en dag. Dere må ikke være så nærtagne. herregud det er vel lov til å skryte av seg selv når man føler man har gjort noe bra. er jo nok av sytehistorier her inne så hvorfor ikke få noen positive skrytehistorier også? Flott at du fikk gjort så mye HI. Jeg har 2 uker til termin og fikk vasket hele kjelleren på søndag. med begge barna hjemme. brukte hele dagen da, men var såååå stolt etterpå. nå har vi 4 unger hjemme på høsteferie og jeg ligger med BL etter søndagens strabaser, men jeg har kastet dem ut for noen timer så jeg får hvile. Supermom jeg også egentlig
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #13 Skrevet 11. oktober 2011 Enig! Det dreier seg ikke om å være bedre enn andre, men om å ha det bra med seg selv!!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #14 Skrevet 11. oktober 2011 Skjønner det HI, men likevel - jeg anser at man kan kalle seg supermom når man har fått bevis på at man har oppdratt smarte, engasjerte, høflige barn med gode verdier. Ikke at man har fått unna husarbeid. Greit at barna lærer om at husarbeid er naturlig del av hverdagen, men mesteparten av det kan gjøres etter de har lagt seg. Hvorfor? Jo, fordi den lille tiden man har på kvelden etter at ungene kommer hjem fra barnehage og skole, og middagen er spist, er verdifull for mor og far som tiden der de kan lære ungene kultur, verdier, samspill, lek, hjelpe til med skolearbeidet osv. Er svært mange unge i dag som ikke vet hvem Mozart er og ikke klarer å få sammen et enkelt puslespill. Husarbeid bør etter min mening komme etter kvalitetstiden med barna, det er noe alle lærer seg uavhengig av foreldrene fordi det må gjøres når man er voksen.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #15 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg er så uenig med deg!! Det må da kunne gå an å oppdra smarte engasjerte høflige barn med gode verdier som også ser verdien av at et hus skal drives og at all tid ikke er leketid. En hel dag hjemme sammen med barna i bare lek synes jeg du mister andre verdier. Og det er faktisk ganske mange unge i dag som lever kaos, ikke kan rydde og ikke kan vaske og tror at klærne har en reise fra gulvet på rommet, innom vaskemaskinen, tørkestativet og inn i skapet helt av seg selv.. Og selv om jeg bruker litt av min dyrebare tid på husarbeid, så har jeg fremdeles plenty tid til å hoppe på trampolinen, leke gjemsel og siste, trille tur med dukkevognen, tegne, spille gitar og synge sammen, (mozart hører vi på mens vi lager middag faktisk) leire og pusle. Det som jeg ikke har nok tid til i løpet av dagen, er tid sammen med min mann, og når ungene er i seng, så er vi kjærester faktisk. Ja det hender vi tar oppvasken sammen, rydder sammen og tar en sjau på vaskerommet, men kvalitetstid til alle er en bra greie!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #16 Skrevet 11. oktober 2011 13:43 - vet ikke hvordan du får til en hel dag hjemme med barna med bare lek. Mine barn kommer hjem kl 4 fra barnehage/SFO, samtidig som jeg kommer hjem fra jobb. Så må middagen lages (der hjelper barna til), spises, slappe av litt og ta oppvasken, så vips er klokka nesten 6, og det er 1.5 time til leggetid. Hvis man bruker denne 1.5 timen på rydding istedet for å ta det etter leggetid, og heller ta kvalitetstiden med mannen fra kl 21 og utover, blir det ingen tid på felles lek og læring. Og da snakker jeg om et middels stort hus og flere unger som skal følges opp.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #17 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg ser ingenting galt i at hun føler seg som en super mamma etter alt hun har gjort. Syns hun kan være stolt av seg selv. TIL HI hvis du skulle vært super mamma hver dag over en lengre tid, høres det slitsomt ut. Innimellom er det godt å kjenne den gode følelsen av at man mesterer og er fornøyd med det man har gjort. Jeg er sikkert på at du er en super mamma om du bare hadde slappet av vært sammen med barna, lest en bok. Uten noe stress, krav og mas. Pass på at du også får litt egentid til å gjøre noe for deg selv.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #19 Skrevet 11. oktober 2011 eg misforstod innlegget. Trodde at du var hjemme hele dagen og bare jobbet kveld. Var litt i hjemme hele dagen-modus. Men jeg mener fremdeles at det er viktig læring for de små, at rydding, vasking og annet husarbeid er en del av oppdragelsen. Det tar ikke 1,5 time å rydde hjemme hos oss. Det er gjort på 5 minutter før kveldsmaten fordi vi gjør det hver dag;)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #20 Skrevet 11. oktober 2011 13.48: Jeg stresser på ingen måte! Jeg vet at jeg er en super mamma for mine barn uanset. Det er slettes ikke hver dag som er sånn, og vi rakk å lese 3 bøker, gå en liten tur med dukkevognen, leke sisten, leke gjemsel, pusle, spille memo også i løpet av dagen. Mitt poeng var bare at jeg synes det var godt å være hjemme med de små, få gjort unna noen oppgaver og samtidig ha overskudd til å sende mannen i seng med hodepinen sin når han kom fra jobb. Det var et fornøyd med meg selv innlegg, og det er jeg jammen ennå HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå