Gå til innhold

Dere altså...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mor skriver ett innlegg om at hun har sett ambulanse i bhg, hun er en ny bhg mor, blir litt bekymra, og lurer litt på hva som har skjedd. Svarene hun får er at hun ikke har noe med det, må slutte å være så nysgjerrig, nysgjerrighet er en dårlig egenskap osv...

Kan godt hende dere har rett i det, men vis meg den mor som ikke hadde lurt disse tankene.

Dere er jo som gribber ellers på saker som dere strengt tatt ikke har noe med. Maser om mld til innboks om navn på overgripere, voldtektsmenn osv, når media slår disse tingene opp. Det har dere jo iallefall ikke noe med, eller noe som helst behov for å vite, annet enn for å stilne nysgjerrigheten, og ha den mest spennende sladrehistorien ved neste jentetreff....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal jo kanskje tenke litt over at det er jo ikke de samme som svarer i alle innlegg heller da....

Så det er kanskje ikke de mest nyskjerrige som svarte i den andre tråden!

Skrevet

Det er sikkert ikke helt samme gruppen som svarte, det har du nok rett i, men jeg finner det likevel litt underlig:) Ofte virker det som om første svar er en mal, og så hiver mange seg på, og svarer det samme, bryter noen og svare motsatt, så hiver mange seg på det også..

Det er ikke første gang jeg har småflirt over dette fenomenet her inne, gribbene som dukker opp hver gang det er mulighet for å få litt sladder, er nok ofte de samme som svarer moralsk riktig når nyheten ikke fører til en saftig historie de kan fortelle venneflokken:)

Skrevet

Det er bim i et nøtteskall

I mange tilfeller går alle sammen mot hovedinnlegger.. uansett sak!

Skrevet

Andre folks helse og sykehistorier er taushetsbelagt materiale, og det er både upassende og ulovlig å prøve å få tilgang til det. Nysgjerrighet som personlig egenskap derimot, er en god ting. Det er to atskilte størrelser. Jeg er svært nysgjerrig på forskning, nyheter og alt som angår vitenskap. Det bringer meg framover som menneske, og jeg klør etter svaret når jeg sliter med et kryssord. Men svar på sladder er noe annet og jeg vet når jeg skal sette strek. å se en ambulanse i barnehagen gjør meg NULL bekymra og nulle nysgjerrig - jeg tror faktisk ikke at barnehagen er befolka med slurvete sløvinger som lar ungene brekke nakken annen hver dag. Ambulansen hadde ikke noe med HI i den tråden å gjøre, hennes barn var ikke levert en gang, så derfor burde hun holde nesa si utafor.

Skrevet

Det aner meg jo at du heller ikke er typen som desperat maser om mld i innboks på navnet til tv-kjendisen som er siktet for overfall...

Skrevet

Ja, det er jo så vittig. Føler ofte at alt avhenger av første svar, er det negativt, detter det inn med negative svar, er det positivt, er det mye støtte å få. Det endrer seg fra dag til dag, den ene dagen er en sak utrolig negativ, mens neste dag er samme sak veldig positiv:) Heldigvis er der stort sett noen ordentlige svar innimellom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...