Gå til innhold

Jeg blir så gal av den lavt stoffskifte.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal starte, men etter at jeg ble påvist lavt stoffskifte så har hele livet mitt snudd seg. Vi hadde ønsket to tette barn, men det ble ikke det. Legen anbefalte meg å ta medisiner til stoffsikfte stabliserer seg.

Nå har den stablisert seg litt og derfor ønsker jeg og mannen å prøve å få nr 2. Men etter at jeg har vært på google og sett litt så ser det ut til at det er nesten umulig. Jeg er redd for å miste fostre dersom jeg blir gravid.

Hjelp hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i all verden er det du har googlet? Jeg har kjempe lavt stoffskifte og går på levaxin, jeg har fått to barn og har da ingen problemer med det. Du blir fulgt godt opp med blodprøver og medisinen blir regulert om det sku forandre seg..

Lavt stoffskifte er det maaaaange som har! De fleste vet det ikke engang!

Regner med det er hypotyreose du snakker om?

Gjest sandyBay1
Skrevet

Kjære jenta mi :)

Har lavt stoffskifte selv og har fått tre barn og fjerde er i vente- selv med HØY dosering på 500 mikrogram dgl... Ikke noe problem. Får bare ekstra oppfølging på fødepol faktisk.

Noe som er betryggende. Men så er det mere som feiler meg da.

Og fikk faktisk beskjed i dag på fødepol og stoffskiftet er på vei til å stabiliesere seg. Var sann under forrige sv.skap også. HELT normalt faktisk.

Så lykkt til med prøving!!!

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, det er hypotyreose jeg har.

Når er det man skal øke dosen da?

Jeg har hørt at barnet kan få hjerneskade av lavtsoffskifte. Hvordan skal jeg forebygge det?

Kan jeg bare øke dosen mens jeg prøver?

HI

Gjest sandyBay1
Skrevet

NEI.... ALDRI øke dosen uten en leges godkjenning. Be om henvisning til en Endokrinolog!!!!

Skrevet

Hvis det er stabilt nå, så skal du ikke øke noe nå, du skal bare prøve som vanlig, men ta kontakt med legen for blodprøver med en gang du finner ut at du er gravid.

Jeg var også kjempe redd første gang da jeg leste om dette med hjerneskade, men det skal VELDIG mye til, da skal du ha sykt lavt og ubehandlet stoffskifte.

Så jeg sier kast bekymringene, ta medisinen din fast hver dag og lag en baby ;)

Resten finner du og legen ut av etterpå!

Lykke til.

Hilsen hun over :D

Skrevet

Så lenge du er medisinert med tyroxin (levaxin e.l) så er det bare å prøve på barn!

Jeg venter mitt andre, har hatt lavt stoffskifte siden før nr 1. Ikke noe problem.

Skrevet

Man må jo ha dobbelt dose med en gang man blir gravid, så ja det er en risiko at du mister barnet i de første ukene av svangerskapet.

Skrevet

Det måtte ikke jeg med noen av mine..

Skrevet

Jeg har gått på levaxin siden jeg ble født, og har født 3 friske barn uten problemer! Har aldri mistet eller hatt noen alvorlige svangerskapsproblemer! Har fått 3 ekstra ul pga de ville følge nøye med utviklingen da.

Måtte ikke doble dosen når jeg bøe gravid heller....

Skrevet

Får joine dere her inne, siden jeg også har lav stoffskifte.

Ble gravid da stoffskiftet mitt var ganske lav. Men var flink og tok tabletter hver dag, og blodprøve hver mnd. Fikk en frisk og velskapt gutt. Ingen problem.

Skrevet

Jeg har lavt stoffskifte og har ved en anledning hatt så lavt at jeg ble lagt inn for det. Jeg har ett ukomplisert svangerskap og fødsel bak meg, og er nå gravid med nr to med termin rett rundt hjørnet.Svangerskapet har vært like ukomplisert denne gangen også. Stoffskiftet mitt blir sjekket hver 4. uke og levaxindosen blir justert etter hva prøvene sier. Får supergod oppfølging på Ahus.

Det har aldri slått meg å la være å få barn pga stoffskiftet, engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...