Gå til innhold

"Misslykket" ultralyd uke 12


Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen kunne ikke se bevegelse eller hjerteslag ved utvendlig ultralyd. Flere som har opplevd dette uten at det har vært noe galt? Jeg fikk beskjed om å ikke uroe meg. Mulig fosteret ikke er i uke 12 enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lege fant heller ingenting på utvendig ul i uke 12. Tok innvendig ul og alt så fint ut.

 

Som legen sier, ingen grunn til uro.

Skrevet

Prøv å få deg en privat ultralyd time ;) Jeg forstår ikke hvorfor leger gjør dette når de vet at det ikke er sikkert de hverken ser eller hører noe. Stygt gjort å uroe en vordene mor sånn.

Skrevet

Ja, er faktisk enig. Har tenkt tanken at det hadde vært like greit om jeg ikke fikk ultralyden, med tanke på at da ville jeg nå fortsatt trodd at alt sto bra til. Er fortsatt like kvalm, så ikke mistet graviditetssymtomene heller. Men ikke lett å ikke uroe seg når man ikke har sett noe liv.....

Skrevet

jeg hadde ultralyd i både uke 10 og 12... en hos fastlege og en hos JM. Vi såg alt kjempegodt..så legen din varr kanskje en dårlig lege på ul området?

gå til priv jm!

Skrevet

Hvis legen sier at det sansynligvis ikke er noe galt så er det nok riktig, men jeg synes det er ratrt at han ikke så noe i uke 12... her nede i mellomeuropa får alle tilbud om duotest og UL med nakkefoldmåling i uke 12 og jeg har aldri hørt om noen som ikke har fått til dette! Sansynligvis er du bare endel uker kortere på vei og da må det en innvendig ultralyd til for at de skal se noe :-)

Skrevet

Synes også det er rart, men tror ikke han har verdens mest avanserte utstyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...