Gå til innhold

hvorfor stopper dere etter 2 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ønske tre, men kroppen setter stopper...fint å høre hvorfor de som velger det selv stopper etter 2, for å kunne avfinne meg med det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har valgt et barn vi. Folk er forskjellige. Vårt barn vil nok ikke lide under å bli enearving en dag heller. I min slekt er det stortsett bare to søsken i alle ledd. Noen få har tre, men et par av de er ooops-barn. To er veldig praktisk, med tanke på ferier, bil, plass osv. For oss er det nok med ett barn, siden jeg har helseplager og vi har begrenset økonomi. En til ville gå på bekostning av den første og de goder vi kan gi mtp hobby, gaver osv.

Skrevet

Fordi jeg synes det er nok. Jeg skal ha tid, overskudd og panger til å følge opp alle mine barn, flere enn to tar av den tiden, overskuddet og økonomien.

Skrevet

Tenker akkruat det samme som deg nn 0854.

Skrevet

Fordi vi opp gjennom årene vil ha tid og mulighet til å følge opp begge to, det være seg skole, lekser, fritidsaktiviteter eller annet som dukker opp. Rett og slett ha tiden til å "se" hver enkelt hele tiden og ha energien til å være der for dem. Vi har ikke lyst på nytt hus eller ny bil, som kan bli en konsekvens med en 3. unge. Jeg vil ha økonomisk frihet til å kjøpe det jeg ønsker til dem, reise på de ferier vi vil og ellers unne oss noe som gir oss noe tilbake.

Jeg sier IKKE at andre med 3 barn ikke får dette til, men vi bor på ett sted uten annen familie, vi jobber begge turnus og er som foreldre totalt avhengig av hverandre.

For oss er to fantstiske barn akkurat passelig! :)

OG i tillegg har det første året for begge to vært ...tja hva skal jeg kalle det...- det frister iallefall ikke til gjentakelse ;)

Skrevet

Jeg vet ikke om vi kommer til å stoppe etter to, men dersom vår situasjon ikke forandrer seg innen... tja... fem år, så er to nok. grunnen til det er mine helseplager (kroppen tåler ikke et svangerskap til) og økonomi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...